Valborg i stan

 Först, tack för alla varma ord.
Ni är så fina!

Så blev det då valborg...
Jag brukar undvika min egen stad på valborg.
Studentstaden som drar hit människor från hela Sverige,
för forsränning, spring i backen och fest.

Men med flocken gick jag ut en stund.
För att mata änder.
Som var ganska mätta.
Så måsarna fick sitt istället.

Gillar man inte stora folksamlingar så ska man inte hit.



Myran tog en paus mitt i allt.

Vi hörde körens sång.
Jag fällde en tår till min ena systers fnitter.
Körsång är bland det vackraste som finns.
Vi åt glass,tittade på ballonger och strosade en stund till.
För att sen ta middagen hemma.

En valborg är förbi.
Nu är det vår hörrni.
På riktigt.
Vi är i maj.
Underbart!

Fin start på veckan till er.
Kram Hannis

Ps. Anna,S hur har du det?







7 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härlig bild på myrans fötter. Ser skönt ut. Det var inte lite folk som var ute. Här var en rätt lugn Valborg. Gillar det mest. Ha en fin dag Kram Pernilla

House and Garden by Bia sa...

Härliga bilder från valborg...vi firade inte nämnvärt....ingen brasa och ingen demonstration på stan. Vi tog det lugnt och myste till med lite god mat och dryck ;))
Idag skiner solen och värmen är på väg....jag ska ut och räfsa lite löv på gården.
Sköt om dej !
Kram bia

Pia sa...

Oj, wow, vad mycket folk. Där hade jag nog helst hållit mig ifrån en sådan dag. Inte för jag är folkskygg ;) men det blir lite för mycket ibland för min del.
Goebild med myrans fötter <3
Härligt att hör att du haft en fin helg!!
Kramen
Pia

Bakom dörr nr. 11 sa...

Mysigt det låter :)
Kram Pia

Kia sa...

Japp, nu är det maj och vilken start den gjort! Himla härligt vårväder som jag hoppas tänker stanna kvar.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Mamma C sa...

Visst är det skönt att våren nu äntligen kommit. Härliga bilder från ett vackert Valborg.
Kram Mamma C

Anna S sa...

Hej där! Så mysigt att gå med din flock och höra kör. Jag älskar också körmusik. Den känns så mäktig och slår alltid vid en ton i mitt inre.
Underbara bilder. Jag gillar verkligen bilden på Myrans stövlar när hon tog en paus och somnade mitt bland allt. Du har tagit kort ur så bra vinklar , med systrarna dina med familj i folkvimlet. Fångat av dig och förevigat. :-).

Jag har krisat väldigt i mer än en vecka, men nu kommit ut på andra sidan. Har så länge tryckt undan delar i mig att det tillsist blev helt övermäktigt. Kände mig hotad och rädd. Som en veckas vaken mardröm.
Nu när sanningen är framme så känner jag mg så mycket lugnare, mer närvarande och mycket mindre deprimerad.
Av insikten (som jag igen och igen får påminns mig själv om att alla e OK. Hjälparen sa att det har märkts på vissa sätt, men jag har dolt det även för henne.
Starka murar med vakter som har regler för vad jag fick säja och låtsas om. Ett riktigt fängelse i mig.
Har låtit delar rita med mycket färg och känner att jag slagit in på rött väg nu. Acceptans. Bekräfta delar. Vars snäll mot oss, inte förneka. Början på ett helande jag hoppas på. Där mjukhet får nå in även till mig/ de mina.

Verkligen härligt att våren är här äntligen. Eller plötsligt som det känns för mig tros att vintern varit lång.

Mjukhet till dig ! Och grattis till ny väg i livet med nytt jobb. :-) Ksn ju inte annat än bli bra.