Det blir helgens grej

Ni är kloka ni.
Vackra reflektioner bjuder ni alltid på.
Tack!
Gunilla, en extra stor kram till dig!

Det är liksom dags att bryta det där suckandet.
Med solen som skiner och nymålade naglar,
så börjar det längtas lite.
Efter ny luft.

Så jag står och tittar på varje sak jag har hemma,
funderar på tema och känsla.
Gör ett collage i huvudet över vad som skapar mjukhet.
Och känslan av hemma, det som är jag.

Fransar och tofsar har jag en del av.
Trots att jag hävdar att jag inte är så mycket för just tofsar.



Fransar är jag besatt av.
Precis som snäckor och fjädrar..

Så det där collaget i huvudet fylls av sånt.
Mjuka material, linne och rufsighet.
Och växter.

Det blir helgens grej.
Att skapa lite, hemma.
Lagom är ett gott ord ibland.

Till er, en fin fredag och helg förstås.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, skinande supergladiatorer.
Såna är vi.
Ibland faller vi handlöst.
Och skrapar upp sår.
Men reser oss det gör vi alltid.
Både du, jag och många andra.

Att omfamna sig själv,
 måste vara något av det vackraste som finns.
Resan dit är ju alltid skakig.
Men när man väl har den känslan så är det värt
så mycket.
Blir glad av att läsa att du är i det just nu.

Så hoppas jag att du får en bra helg.
Med sånt du tycker om.
Stor kram!



7 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Bra idé att skapa fin mjukhet hemma hos dig. Klart du ska ha med snäckor och fjädrar. Det är du. Ha en mjuk fin dag Kram Pernilla

anettan sa...

Jag älskar lagom...jag är såååå mycket lagom. En del kallar det typiskt svenskt. Önskar dig en fin fredag. Kram Anette

anettan sa...

Jag älskar lagom...jag är såååå mycket lagom. En del kallar det typiskt svenskt. Önskar dig en fin fredag. Kram Anette

Mamma C sa...

Man hör ofta att lagom är bäst och så är nog för det mesta. Ha en skön och härlig helg du med.
Kram Mamma C

House and Garden by Bia sa...

Ja, fransar och fjädrar det gillar jag också ;))
Fin lampa förresten !
Hoppas du får en fin helg med lite fixande ;)
Jag ska ha loppisen öppen så mycket det går...men det är kunder som fattas tyvärr, går lite dåligt just nu.
Trevlig helg vännen!

Lund Johanna sa...

Oerhört mjuka, fina bilder. Härlig känsla. Ha en fantastiskt helg nu och skapa lugnt och lustfyllt!

Kia sa...

Du kanske har dille på tofsar fast du inte vet om det!

Hoppas du har haft en bra helg.
Kram Kia