Sticklingar och rökelser

MariaM, jag fattar att du skriver med citationstecken...
Blir inte klok på sånt respektlöst beteende.
Förstår också din rädsla.
Det är obehagligt att känna sig utsatt och ännu mera när ens
barn kan råka illa ut.
Så ska det inte behöva vara.
Kram till dig!

Och till alla er andra,
tack för tankar och åsikter.
Blir aningen mörkrädd när jag läser hur många det
är som möter lösa hundar dock...
Pälsbollen har fått hänga med andra hundar i helgen,
han har klarat sig bra, tack och lov.

Så gick liksom helgen förbi igen.
Med nya rökelser,
 sticklingar och njutande av att sova middag.


Ibland känns sånt där småplock viktigt.
Inte för sakens skull men för själens.
Dofter och lite växter,
det räcker ibland.

Så nu, en ny vecka att ta tag i.
Fin sån till er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, Tack! Jag försöker att tänka så,
att jag agerade i självförsvar.
Och hoppas att ägaren lärde sig något.
Pälsbollen mår bra igen.
Han har lekt hela helgen med andra hundar
och känns trygg i det.

Men du alltså!
Vilken grej med dina fynd och hjälparen!
Du är en klok "gumma" i mina ögon.
Så ramen då...låter vackert.
Och skåp tror jag blir snyggt.
Jag har inte kommit till skott med mitt än.
Går segt här just nu känns det som=))

Hoppas att din helg har varit fin!
Kram


5 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så skönt att Pälsbollen fick träffa andra bra hundar. Låter som du haft en mysig helg annars. Ha en fin dag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Men fy vilken hemsk upplevelse för dig och Pälsbollen. Jag är alltid lika rädd när jag möter vissa raser och som du skriver så är det ofta helt fel ägare till dessa hundar. Skönt att det gick bra i alla fall och att det funkade att träffa andra hundar för Pälsbollen. Kram Suss

House and Garden by Bia sa...

Gillar också att tända rökelse, men det gör mannen däremot inte...så jag brukar bara tända i källarvåningen eller när jag är ensam hemma, lite hänsyn måste man ju ta tycker jag ;))...när jag yogar brukar jag tända lite rökelse, det hör till liksom, hihi...
Ha det gott !
Kram

Anna S sa...

Så skönt att Pälsbollen mår fint! Tror att det är tack vare ditt ledarskap/ husseskap till honom. Så fint att ni har varandra. Ni är som hand i handske. :-) Det är ett gott tecken att han kan vara bland andra hundar efter det som hände er.

Det låter som en mysig och lagom lugn helg du hade.
Rökelse är så mysigt att tända. Speciellt när det är lite regnigt ute och på kvällen när man varit kreativ tycker jag om det. Har dock inte haft nån rökelse hemma på säkert ett halvår. Har inte kommit ut för att löpa nån och sist jag var förbi favoritrökelse- affären påväg till en vän så hade de precis stängt. Det blir nog att jag köper hem det snart. Härligt nu att ha kommit igång med det kreativa mer.

Tack, helgen var fin för mig med. Försökte lyssna till vad jag behöver. Tagit lite små promenader . Efter en powerwalk bröt jag ihop och hade gråtmaraton här gör mig själv. Har ofta svårt att gråta men när allt blir för mycket att hålla inom mig så brister det. Var helt förtvivlad efter att ha pratat med hjälparen om förr. Hur saker var för mig. Det var faktiskt skönt att få ut det.
Hjälparen är inte psykolog men vi har sets i många år och hon är toppen.

Var också hos en väns katt på lördagen och var kvar i en tiimma. Katten invade bredvid mig i soffan och vaknade inte när jag reste mig och gick.

Idag var jag på loppis och fann ett rosa linne, ett metallhalsbsnd (mycket möjligt att delar av det kommer pryda skåp) och en liten ask i silver i form av en bok. Kanske ska ge den i födelsedagspresent till en vän senare iår.

Hoppas att du kan vila lite mellan varven i veckan.
Skönt ned kravlös tid också som du tar dej.
:-) Som "klok gumma" vill jag påminna dej och pälsbollen att se upp när ni är vid vatten.

Kramen och mjuk dag :-)

Kia sa...

Vad skönt att han börjar komma tillbaka och tycker andra hundar är okej.
Det är inte kul sånt där!!
Men det mest slappa jag sett var i somras när vi var på djuren dag på Solvalla.
Det var kaninhoppning, draghundar, kossor, fåglar, får m.m.
På solvalla är det som en lång damm i mitten av banan och på ena sidan hade de lite hundgrejer och på andra sidan kaninhoppning. En tjej skulle sätta på sin hund koppel eller sele eller vad hon nu höll på med. Hunden kom lös och gick ner till vattnet och sen fick den ryck och drog som en avlöning utmed vattnet och över lilla bron rakt in där kaninerna höll till. Jag kände att det där kommer inte gå bra!
Men det man förundras över är hur den här tjejen sakta går upp till sitt stång för att hämta ett koppel och då väl där följer en kvinna med och de går bortåt där hunden sprungit över.....
Vi satt i gräset och såg hela händelsen och på andra sidan är det någon som lyckats fånga in hunden dock försent för en kanin fick sätta livet till.
Jag tycker att sticker din hund iväg då fan ser du till att se till att få in den fort. De försökte inte ens ropa på den när den sprang iväg, visserligen hade den nog inte lyssnat då den hade något i siktet men ändå så gör man allt i sin makt. Sen att de går upp lugnt och hämtar kopplet. Man får väl sätta lite fart!!
Hoppas de fick sig en rejäl tankeställare och skämdes ordentligt! Såg att det var ledsna tjejer bland kaninerna sen.....

Ha en toppen vecka!
Kram Kia