När allting hopar sig...

Gunilla, att blanda med indigo...
det måste ha blivit vackra nyanser!
Tycker det är så spännande att se hur det tar färg,
och hur lite som behövs för att skapa olika nyanser.
Tack för att du är här och kikar in. Kram!

Ni vet hur det är,
när allting bara hopar sig.
Tiden som liksom springer iväg till annat,
och saker läggs på hög.
Arbetsrelaterade saker.
Som jag vägrar låta ta plats efter arbetstid.

För att bryta tankar om sånt tar jag en paus,
 mitt i allt och planterar om blommor istället.
Släpar fram lite tyger och lägger i en hög.
Börjar på två drömfångare som en vän beställt.

Just att plantera om blommor är nog bland det bästa.
Stå med händerna i jord.
Låta tankarna fara iväg till annat en stund.
Och se blommor få nytt liv.

Den stackars ampelliljan var urtrött,
men har fått nytt liv.
Ser ut som att en liten stängel är på väg,
så kanske blommar den snart.
Sånt gör mig glad.

Fredag...
jag tänker ge mig själv en kreativ helg.
Vad ska ni göra?
Kram Hannis

Ps. Anna,S, jag var på väg att missa det där med att
sila bort bären=))
Kom på det i sista sekund!
Det är märkligt jämnt.
Inget jag hade förväntat mig så jag blev glad.

Låter coolt med åsnan!
Det är alltid häftigt med sånt som är skapat
för hand, personligt och vackert.
Föredrar det framför allt annat.

Hoppas att du känner dig lite bättre.
Bra att välja sällskap såna dagar.
Man behöver det.
Då är man snäll mot sig själv.
Stor kram!









8 kommentarer:

Pia sa...

Man har kommit långt när man har den insikten, för många går allt i ett utan att tänka på hur stor plats det tar. Att gräva ned händerna i jord är underbart, jag blir alltid ifrågasatt varför jag inte använder redskap mer när jag påtar i landen.
Den enda anledningen är att jag älskar att vara i jorden.
Önskar dig en mysig kreativ helg!
Kramen
Pia

Flower of Fame sa...

Visst är det rogivande att plantera om blommor. Bra att du unnar dig det i allt annat. Härligt med en kreativ helg. Ha en härlig fredag. Kram Pernilla

annika sa...

Just att ha händerna rakt ned i jorden är en skön känsla. När jag rensar ogräs så måste jag bara ner med händerna. Jordad?! Kram!

Melody and M.E sa...

Vilka vackra foton du bjuder på! Här står blommorna på rad och väntar på ny jord och jag väntar på lite värme så jag kan stå ut och plantera om dem! Bjuder helgen på sol så blir det att köra ner
fingrarna i jorden och låta problemen stanna på skrivbordet!
kram och nospussar från oss

Mamma C sa...

Blommorna är det gubben som sköter här i huset. Men att få arbeta ihop en deg kan vara rogivande de med.
Ha en fin och bra fredag.
Kram Mamma C

Helén i Vilrummet sa...

Å, mina blommor behöver också en omgång med ny jord. Kanske får det bli det snart. För jag behöver ju också samla ny kraft. Kanske med händerna i jorden.
Önskar dig en fin dag.
Kram Helén

Helena sa...

Det kan vara svårt ibland att lämna jobbet på jobbet... så där som det kan vara när man arbetar med människor... Men jag blir bättre och bättre på det. I helgen ska jag försöka hänga ute och fotografera naturen som sakta vaknar till liv. Sitta vid bäcken i den gamla hästhagen som jag brukar på våren. Ha en fin helg Hannis. Kram

Erika sa...

Hej!

Undra vad den gröna växten heter som står utmed Ampelliljan?
Köpt en sådan ny nyligen och glömde fråga efter namnet på den.


Vinkelevink!