Lite skeptisk är jag...

Som att sätta ananas i en burk och vänta på att det ska komma rötter.
Jag ser det på Pinterest först, sen på en blogg.
Så jag smyger tillbaka till Pinterest och hittar ännu flera tips.
Och tänker att jag provar väl då.
Att sätta kronan på en ananas i en burk vatten.

Lite skeptisk är jag.
Men jag har blivit överbevisad förr.

Medans jag väntar så äter jag bland det godaste som finns.
Ananas, mjuk och saftig.
Och läser en bok om en kvinna som försvinner.
Ut ur sitt liv.
Jag vet fortfarande inte varför hon gör så.
Bara går.
Och får lust att bläddra till slutet.

Sånt gör jag på en måndag.
Kollar på en ananas och läser.
Lite lagom sådär.

Fin start på veckan till er / Kram Hannis

Ps. Anna.S,gränslösa individer...
Får rysningar över hela kroppen bara jag tänker på det.
Det är bland det svåraste som finns.
När människor bara kliver in innanför den där sfären,
som är ens egen.
Att bryta det på ett bra sätt.
Bra att du satte en tydlig gräns!

Funkade brädan till skåpet?
Hur var din helg?
Kramen








9 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Hoppas du lyckas bättre med din ananas än vad jag gjorde, min ruttnade…
Undrar om du läser samma bok som jag? Är så fallet så hjälper det inte
att bläddra fram för att få svaret! Även där får man vänta!
Kram M.E

Ida här och nu sa...

Så spännande! Jag har också sett de där och är skeptisk. Ska bli roligt att se hur de går. Kram

Ida här och nu sa...

Så spännande! Jag har också sett de där och är skeptisk. Ska bli roligt att se hur de går. Kram

Mamma C sa...

Hoppas du har tur med ananasen.
Kram Mamma C

Bakom dörr nr. 11 sa...

Spännande, hoppas du lyckas :)
Kram Pia

Flower of Fame sa...

Spännande att se om det blir en ananasväxt av din planta. Ha en fin kväll Kram Pernilla

HWIT BLOGG sa...

Låter som en skön måndag...och boken låter också intressant!
Hoppas du fixar ananasen nu :)
Ha en fortsatt lugn vecka.
Kram från Titti

House and Garden by Bia sa...

Spännande att se hur det går ;))
Jag har satt mårbacka sticklingar och får också se hur det går ;))
I går köpte jag ett litet växthus, som man kan möblera i...tänkte mest mysa till där, hihi...är såå glad !!
KRAMAR BIA

Pia sa...

Ska bli spännande att följa din ananas:)
Men vad som gör mig mest nyfiken är vad det är för bok du läser.
PS. Bloggen är låst ett tag, tills stormen bedarrat. Vill du ha inloggning så skicka ett mail: bjaeren@live.se
Lycka önskar jag dig <3
Kramen
Pia