Kinaskål...

I en kinaskål häller jag upp starkt te.
Skär upp päron.
Och andas ut över att en dag är förbi.
Med stökiga möten, heta känslor och stress.
Det blir så ibland.


Tittar mig omkring i röran som alltid uppstår.
Hos mig.
Av saker som ska lagas, ändras och skapas.
Låter känslan av det jag tycker om,
ta över känslan av sånt jag inte tycker om.
 Det är viktigt för mig,
att städa bort sånt ur sinnet.

Ser fram emot helgen i Stockholm.
Med flocken.
Det bästa efter en stökig vecka.

Så jag önskar er en fin helg.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, så härligt att måla!
Det är guld för själen.
Att bara låta penseln fara runt utan krav.
Blir som meditation.

Håller med dig om känslan av sammanhang.
Har inte tänkt på det på det sättet förut.
Men det är verkligen så.
På något sätt så blir man i sig själv.
Som förankrad i det man har och är.
Skön känsla.

Hoppas att du får en bra helg.
Med pyssel och målande,
Kram!







9 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Hoppas du får en mysig helg med din flock. Ha en fin dag Kram Pernilla

Pia sa...

Fina du. Dina bilder är så mjuka och lugna, jag bara älskar dem.
Önskar att du får en superfin helg tillsammans med flocken.
Kramen
Pia

HWIT BLOGG sa...

Ja jag vet, dessa stökiga dagar när bara en kopp te och ett väldigt djupt andetag är ett måste...
Ha nu en fin fredag och en skön helg! Njut stilla.
Kram från Titti

Nilla Q sa...

Skönt när man kan koppla bort det som är jobbigt och landa i lugnet istället. Hoppas du får en bra helg!

Kram Pernilla

Nyanser av vitt sa...

Ha en fin helg med flocken. Själv åker jag bort, till mitt paradis i skogen, där jag får ro.
Sköt om dig
Kram

Mamma C sa...

Ha en superskön helg nu.
Kram Mamma C

Hemma på Sjuan sa...

Skönt att få koppla av efter såna där stökiga dagar! Och mysigt att få träffa flocken. Ha en fin helg! Kram Suss

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Stökiga dagar kommer och går som tur är men skönt för dig att få slappna av under en Stockholms weekend, det är aldrig fel :)
Ha en mysig lördagskväll :)
Stor kram
Jessica

LÁrt de Vivre sa...

Hoppas helgen varit härlig. Din kinaskål var vacker, men det är ju det vi ska omge oss av....vackra ting.

Kram & ha en fin vecka framför dig

Kajsa