Drömfångare till barn

Tack till er mjuka människor!
För era fina rader ni lämnar.

Jag fick ett samtal från en vän.
Om att båda hennes barn hade börjat krångla lite på nätterna.
Hon ville prova lite av tankens kraft,
innan hon liksom blir lite galen av sömnbrist.
Dom små filurerna påverkas av varandra.
Den ena drömmer och vaknar,
då vaknar den andra också förstås.

Så tankens kraft i form av drömfångare.
Nu knyter jag två som ska levereras idag.
Med en tillhörande saga jag brukar skriva.
Om hur indian-mammorna trollade bort alla tokiga drömmar,
och bytte ut dom mot drömmar om lekar och mjuka djur istället.
Om det funkar...
Det återstår att se.

Knyta, skriva och vila.
Känns som en bra start på en helg.

Till er, härlig fredag.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, kan bara hålla med dig om fegheten.
Att inte granska sina egna handlingar,
utan bara föra det vidare.
Ibland måste man ju liksom stå emot det gamla,
om man vill skapa något nytt och sunt.
Det var en bra bekräftelse för mig,
att läsa allt.
Att det liksom landade att jag har känt "rätt" hela tiden.

Du är klok Anna, som 17!
Känner igen mig i mycket av det du skriver.
Blir lite aha-upplevelse.

Skåpet med en tavelram som dörr låter så snyggt!
Funderar fortfarande på hur jag ska få till mitt...
Men jag har fixat små gångjärn som du tipsade om=))

Hoppas att du får en fin helg!
Kram till dig från mig och pälsis.




9 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fint med en saga till drömfångaren. Härlig idé. Ha en mjuk fin dag Kram Pernilla

House and Garden by Bia sa...

Åh vilken fin idé ;))...jag gillar drömfångare och har nyligen köpt två
stycken...kul med drömfångare för barn också ;))
Hoppas du får en fin fredag min vän !!
En mulen dag här...men en solig inombords ;))
Krammis

Ida här och nu sa...

Åh va fint! Jag hoppas verkligen att dom kommer hjälpa. Jag har ju gjort en själv som hänger över min säng. Men är väldigt sugen på att göra en till. Kram

Pia sa...

Lyckliga barn som får dina fina fångare <3 Jag har länge tänkt skaffa en sådan till krigaren, han hade verkligen behövt en.
Hoppas du får en riktigt fin helg!
Kramen
Pia

Anna S sa...

Tack Hannis för dina ord! Och dito. :-). Jag tror numera mycket på att lita på din intuition och magkänsla. Förr om åren var jag en vessla på att undvika att känna efter. Hur saker kändes och verkade. Om de var bra för mig eller om jag höll på att vara med om något skadligt eller farligt. Oförmögen att säjs nej, detta vill jag inte vara med om, nej tack eller att backa. Mycket otäckt jag var med om även som vuxen då jag drog till mej gränslösa individer . Möte en sän person i mitt kvarter för ett par veckor sedan. Som fick syn på mej från andra sidan gatan och kom fram och pratade. Jag svarade på frågorna men kände mej snart besvärad då frågorna började bli personliga. Jag sa nej och visade med kroppsspråket att jag var besvärad. Det stoppade inte personen, tills jag tydligt sa hej då och att jag inte är intresserad av någkn träff. Då gav hen sej och försvann.
Jag vill gärna vara öppen , (på rött nivå med alla människor och gillar inte att verka snar eller bli otrevlig. Men tänker mer på nu att vara tydlig och sätts upp lite själsliga spärrar så att andra inte invaderar mej.
Viktigt på många plan att lyssna på sin inre röst tror jag. Och om ens gränser har korsats tidigare så kan det vara svårt att bibehålla det, att andra inte alls får träda över ens gränser.. Viktigt att bygga upp och träna på för mej.

Så underbart fina drömfångare du gör till din väns barn! En verkligt bra ide ! Det är kul att hitta på olika stuk och stilar på dina vackra drömfångare.! :-)

Idag hittade jag en bit ganska tjock bräda i mitt förråd som passade att sågs till som helt bakstycke till ramskåpet. Det ska jag fixa lite med imorgon.
Hoppas få sova inatt då igår blev en vaknatt som jag spenderades med att läsa inredning och lyssna på en pod som en vän var med i.

Fin helg till dig och Pälsis, stor kram

Mamma C sa...

Så fint med en saga till drömfångarna också. Får hoppas att dom kommer att hjälpa. Ha en fin helg.
Kram Mamma C

HWIT BLOGG sa...

Klart det kommer att fungera...självklart!
Kram från Titti

Kia sa...

Vad mysigt med en saga till.
Du fixar och har dig.
Jag har helt fallit ur. Lusten för att skapa finns inte. Har inte ens börjat så något....
Haft lite fokus på annat men jag har lite saker som ska bli gjorda.
Så snart ska betongen fram.

Önskar dig en toppen vecka!
Kram Kia

Livskrafter sa...

Hej du rara
Jag har min drömfångare som du gjort till mig i sovrummet och jag ÄLSKAR den. inatt har den gett mig en riktigt fin dröm som lämnade själen både varm och nyfiken när jag vaknade.
Och vad fint att dom får med en liten saga. Personligt och vackert

Önskar dig en fin måndag
Allt gott
Emma