Det där med peppandet...

Det sega tröttheten, bristen på inspiration.
Eller nej, inspirationen finns där,
 men taggandet till att ta tag i det jag vill är liksom i vila...
Så jag peppar mig själv med Pinterest.
 
Slukar i mig bilder med färg,
materialen som jag älskar, lager på lager.
Det operfekta, slitna och skeva.
Så lyssnar jag på musik som skapar lust.



Alla bilder kommer från Pinterest här, här, här och här
 
Drömmer om lite annat en stund.
Sånt som jag har i hjärtat.
Det som jag tycker om.
 
Så får jag fina mail.
Någon saknar mina bilder på instagram.
En annan saknar mina texter.
En vän skickar meddelande,
med orden:
- Du är viktig för oss.
 
Ytterligare en vän ringer och säger:
- Har du glömt bort festen på lördag?
Jag säger som det är.
Vet inte om jag orkar.
Hon säger att det inte gör något.
Att det viktigaste är att jag orkar sen.
I resten av livet.
 
Blir peppad av andra.
Peppar mig själv.
Så försöker jag också att ge lite pepp till andra.
Snart är jag i mål.
Så känns det.
 
Till er, mjukhet.
Kram Hannis
 
 
 


11 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Klokt att peppa sig själv ibland, tillåta sig vila i det mjuka och vara empatisk mot sig själv. Någon sa:
Tänk dig att du är någon annan som har de kunskaper som du har om dig, vad skulle du då säga
till dig själv! Intressant tankeställning som jag fortfarande inte kommit till punkt med.
Klart du snart är tillbaka i inspirationen, men till dess ta det lugnt och njut av alla underbara
bilder på Pinterest! Man måste inte hela tiden leverera själv…
Stor kram M.E

annika sa...

Vännen. Våren är alltid lite svår gör mig, kanske också för dig? Tycker du gör rätt sin lyssnar inåt över vad du orkar och inte. Låter fint att du har vänner runtom dig. Skickar en dos energi och många kraftkramar ❤️️

Bakom dörr nr. 11 sa...

Skönt att höra att du snart är i mål.
Du verkar ha de bästa vännerna omkring dig.
Stor mjuk varm kram
Pia

Mamma C sa...

Skönt att du har så många fina vänner som omger dig med värme. Bra att du lyssnar till din kropp vad en orkar med. Fin bilder du hittat på pinterest.
Kram Mamma C

Flower of Fame sa...

Fina du. Var rädd om dig och ta allt i din takt. Ibland är det bara så att man måste stanna upp. Dra i handbromsen. Klokt av dig att säga att du inte orkar ta tag i saker. Inget springer ifrån dig. Vi finns kvar när du känner att du får inspiration igen. Ha en mjuk dag Keam Pernilla

HWIT BLOGG sa...

Känner igen det där sååå väl...man är tom, energilös, inspirationen är på noll...men det får väl vara så ibland. Hur kan jag peppa dig? Ja med att bilderna du visar är underbara och att de bilderna är väldigt mycket du! Jag blir alltid glad i hjärtat av dina inlägg...
Ha en fin dag (här har det snöat, buuuu)
Kram från Titti

Pia sa...

Du står på laddning ❤ Saknar förstås dina mjuka bilder, dina förtrollande ord. Men jag väntar så gärna.
Går själv på lågvarv och låter mig göra det.
Önskar dig en fin dag!
Kramen
Pia

House and Garden by Bia sa...

Mycket fina bilder att hitta på pinterest ;))
Idag har jag iaf haft lite inspiration och putsat fönstret i sovrummet och satt upp vita gardiner och ändrat från turkos till rosa...sen kom regnet...och nu är det uppehåll igen, så nu ska jag ta fönstret här i bloggrummet, hihi...men här blir det bara nya gardiner...det gäller att passa på medan viljan finns...
Mjukhet till dej också ;))

Kia sa...

Man behöver lite pepp ibland både från en själv och andra.
Jag har varit jätte trött idag men den tröttheten försvann när jag kom hem och skulle kolla till den lilla och upptäckte att det var två!!

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Mycket annat & lite betong sa...

Ta det lugnt och vila. Rätt som det är är de tillbaka, lusten och inspirationen.

Kram från Agneta

Helén i Vilrummet sa...

Du är viktigast och då får man välja det som ger energi och som man känner att man orkar med. Klok vän som säger att du ska orka hela livet, så sant så sant.
Det där med pintrest har jag aldrig satt mig in i, men bilderna du valt ut är fantastiska. Kanske får se om jag orkar ge mig på det.
Stor varm kram <3
Helén