Det är liksom över nu...

Timme för timme, glider mörkret åt sidan.
Minut för minut åker axlarna neråt.
Helt plötsligt kom mitt bullrande gapskratt tillbaka.
Min snabba gång och min lust att skapa.

När jag sitter där i mitt kök,
och ser skuggspelet på tavlorna som hänger snett.
Så andas jag ut.
Tittar på sticklingen som rör sig i kvällssolen.
Tänker på det där med växtkraft.
Och på det som ska komma.

Jag bad om en förändring.
Igår ringde dom från det som blir mitt nya jobb och sa:
- Vi vill ha dig.
Idag sade jag upp mig.

Dom sista sex månaderna har varit en kamp.
En kamp för att orka.
Att inte fastna i negativa tankar.
Att inte åka med i beteenden jag inte tycker om.
Det är liksom över nu.

Jag har pratat så mycket idag att rösten är hes.
Och det får den gärna vara.
För därinne, där mitt hjärta bor.
Där är det allt annat än hest.
Där är det lycka, lättnad och skratt.

Och nu, när jag har skrivit klart här,
så ska jag sätta mig och sy.
En kaftan.
En sån här dag måste det bli en kaftan.

Till er,
en vacker valborg.
Kram Hannis

14 kommentarer:

Marika sa...

Vacker Valborg på dig! Och lycka till Kram på det!

Therese sa...

Velkommen tilbake til deg selv, kjære Hannis ❤️ Fint at du kjempet deg gjennom denne gangen også og jeg er så glad for at du kan le høyt igjen! Njut alt du kan nå og grattis med ny jobb, håper den vil gi deg bedre dager.

Flower of Fame sa...

Så härligt att du har hittat något som känns bättre. Heja dig att du sa upp dig. Blir så glad när din lust kommer tillbaka. Ha en fin och mjuk kväll Kram Pernilla

annika sa...

Åh grattis så underbart! En kaftan för en drottning. För det är du 🌟

Hemma på Sjuan sa...

Stort grattis till det nya och lycka till! Kramis

Rosa i huset i vitt sa...

Trevlig Valborg
Kram Rosa

Maria - Snickaregården sa...

Åh vad skönt att du är tillbaka till dig själv. Grattis till nya jobbet!
Önskar dig en riktigt fin valborg.
Kram Maria

Maria - Snickaregården sa...

Åh vad skönt att du är tillbaka till dig själv. Grattis till nya jobbet!
Önskar dig en riktigt fin valborg.
Kram Maria

Mamma C sa...

Ha en skön och fin Valborg vid symaskinen. Kul att lusten är tebax och till ditt nya jobb.
Kram mamma C

Team Åsgård sa...

Jag saknar dig så på Instagram! Har läst här då och då och förstått att det varit grejer på gång. Jag önskar dig allt gott! Kram♥

Team Åsgård sa...

Jag saknar dig så på Instagram! Har läst här då och då och förstått att det varit grejer på gång. Jag önskar dig allt gott! Kram♥

Pia sa...

Jag blir så lycklig att jag inte vet vad jag ska göra med glädjen. Grattis bästaste finaste du, du är så värd att lysa och stråla inifrån och ut!
Hoppas bara denna månaden på nåt vrickat sätt går fort, men att du ändå hinner njuta av den vackra månaden maj.
Önskar dig en fin dag!
Kramen
Pia

Kia sa...

Åh, ska du byta jobb? Hoppas det blir bra på det nya!!

Jorå, om Smilla fick chansen skulle hon säkert klippa en kanin....
Hon har nosat på dom i ordnade former men sitter och slickar sig om munnen.
Om hon och en kanin kom lös så blir det nog inte så bra.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

MariaM sa...

Så härligt att läsa om det nya jobbet!! Grattis!!
Och jag skrattar högt, på ett gott vis, en kaftan! Jaa!

Allt det nya, växtkraften. Det är en märklig känsla, nästan som förälskelse, och det är väl just det, när känslan av att livet har växtkraft och att så mycket är möjligt!
Ha det gott, en varm kram till dig <3