Tänder...

En vän till mig åker till Thailand.
- Köp tänder till mig, säger jag.
-Ok, svarar han.

Hans fru hade tvingat in honom i en affär med pärlor.
För att handla till mig.
Men det blev för mycket för honom.
Så han köpte en hel näve med halsband med tänder istället.

Det är förstås inte riktiga tänder.
Utan kopior av krokodiltänder.
Som ska bindas in i halsband av halvädelsten.

Älskart!

Så nu sneglar jag hela tiden mot pärlorna.
Men jag ska inte starta innan helgen.
Då det blir lugn och ro.

Den här veckan åker jag som en tok.
Pälsbollen får vara med min mamma och syster,
för att slippa stress.
Sov i Stockholm inatt, ikväll sover jag i Uppsala,
imorgon i Stockholm igen...
Sen är det helg.
Det blir en njutarhelg har jag redan bestämt.

Fin dag till er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S var och en tar in så lite eller mycket den mäktar med.
Så himla sant!
Tror att det krävs en del för att göra dom där resorna.
Att vilja ta ansvar för sina egna känslor,
utforska dom, vartifrån det kommer..

Det tar tid ibland, och ibland sker det inte alls.
Och tabun och rädslorna står ofta i vägen.
En vän till mig sa innan hon började utforska sitt eget,
vem blir jag nu, jag kan ju inte gå tillbaka till den jag var.
Ligger mycket i det.

Vi förändras i våra resor.
På gott och ont.
Men att gadda ihop sig är aldrig okej.
Vi äger våra egna känslor och upplevelser.
Det kan aldrig någon ta ifrån en!

Skönt att det fixade sig med sängen.
Vilket jobb att göra det själv.
Tålamodsträning=))

Stor kram till dig!



6 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Fina "tänder". Blir skönt med pysselhelg då efter intensiv vecka. Kram

Therese sa...

Jeg kan se for meg vennen din og må le litt av det hele. Du har fått meg til å kunne se skjønnheten i skaller så det overrasker ikke meg om du klarer å lage noe fint ut av disse.

Jeg håper du klarer å lage deg noen gode stunder tiltross for en hektisk uke. Pusla om deg!

Mamma C sa...

Så mysigt med en pysselhelg och lugn runt omkring sig. Jag själv tänkte testa papeir mache i helgen.
Kram mamma c

LÁrt de Vivre sa...

Tänder tänkte jag...jodå Thailändare kanske är lite galna...men ok sen förstod jag. Ha det härligt med fläng och helg

Kram Kajsa

Kia sa...

Åh det där ser spännande ut. Då har du något att sätta tänderna i till helgen.... :)

Du som målar överallt....du kanske kan ta en sväng förbi här och måla lite.
Vill måla om men tycker det är rätt tråkigt.

Önskar dig en toppen helg!
Kram Kia

FREEDOMtravel sa...

Oj det var många tänder det där! Min man har ett sånt halsband, men bara ett haha ;)