Jag fyllde små krukor

Tack för era ord och tankar
som ni ger så mjukt.
Och Gunilla, en kram till dig!

Jag fyllde små krukor igår,
inte med växter, utan med saker jag tycker om.
Sånt jag använder eller som ska användas.
När lusten faller på.

Så lyssnar jag på radio om det som händer i världen.
Hämndaktioner och hemskheter.
Och tänker att ju hårdare det blir,
desto mjukare måste vi bli.
Vi människor.

I alla fall i mitt enkla tänk.
Jag håller mig till det.
Det enkla, det blir liksom för obegripligt annars.
Så tänker jag att vackerhet också är viktigt.
Att det behövs allt sånt man tycker om.
Även om det kanske är en ytlig tanke,
mitt i hemskheterna



Enkla tankar om svåra saker,
lyxproblem som blandas med problem som jag knappt kan förstå.
Det är liksom lite av livet.
På ett bra sätt.

Nu packar jag och tar påsklov.
För att sticka med flocken till stugorna.
Eller vi ska till mina systrars farmor,
men en sväng till stugorna blir det.
Det blir fint! 

Så till er, en fin påsk och vi ses på måndag.
Kram Hannis

Ps. Anna,S, hoppas att du är okej.
Och att du får en skön påsk.
Kram!

16 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Det är svårt att ta in allt som händer. Men visst får vi försöka vara ännu mjukare. Håller med. Så smart att använda krukorna så. Ha en härlig. Påsk med de dina. Kram Pernilla

Maria - Snickaregården sa...

Vi behöver verkligen en vackrare och mjukare värld och var är inte bästa platsen för det om inte hemma och i vår närhet.
Ha en riktigt mjuk och vacker påsk med din flock.
Kram Maria

Maria - Snickaregården sa...

Vi behöver verkligen en vackrare och mjukare värld och var är inte bästa platsen för det om inte hemma och i vår närhet.
Ha en riktigt mjuk och vacker påsk med din flock.
Kram Maria

annika sa...

Tänker som du,vi får dela sorgen som vi delar glädjen och det vackra behövs alltid. Glad påsk min vän 💛💚

Nyanser av vitt sa...

Så fint. Ha en underbar påskhelg tillsammans med flocken Hannis.
Kram Agneta

Bakom dörr nr. 11 sa...

Önskar dig en mysig och härlig Påsk med
nära och kära !!
Kram på dig fina bloggvän.
Pia

Mamma C sa...

Ha en härlig och skön Påskhelg nu.
Kram Mamma C

HWIT BLOGG sa...

Ja vad håller på att hända...man hör, ser men har svårt att ta in allt. Världen håller på att ändras.
Önskar dig en SKÖN PÅSK nu och njut av lediga dagar och sol...
Kram från Titti

åse sa...

Det är svårt att ta in allt som händer i vår värld, vi behöver dela med oss av allt det mjuka och vackra. Önskar dig en riktigt fin påsk helg. Kram Åse

Kia sa...

Njut av påsklovet där uppe!

Glad Påsk.
Kram Kia

House and Garden by Bia sa...

Njut av påsken nu !!
Så Glad Påsk !!
Vi ses sen ;))
Kramis

Anonym sa...

Du förmår göra det svåra hanterbart. Tack!
önskar dig en skön påskhelg
Kram Gunilla

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Mera värme och kärlek och trygghet behövs verkligen och när man känner det i sitt hem så är det underbart... Att omges av trygghet...
Hoppas du får en mysig långfredagskväll och Påskhelg
Varm Kram Jessica

Anna S sa...

Hej Hannis! Tack för din påskhlsning. :-). Jag har varit lite avstängd på sistone. Saker som händer i världen, samt på hemmaplan gjorde att jag blir stun inuti. Ett sätt för mig att skydda psyket. Har kommit ur ett par gånger dock och tagit små promenader och en runda på second hand för att sen möta upp en vän på cafe au lait och en mellanöl. Det är bra att komma ut lite. Ska försöka göra det mer nu när våren är här. Mår inte bra av att stanna inne dagar i sträck. (Men vem gör det?)

Jag håller helt med dig om att alla människor behöver bli sedda. För mig är det viktigt att alla känner att de duger, att det är okej och att man väljer vänlighet som förhållningssätt. Precis det mjuka som du ofta nämner.
De som tar ut sina irritationer och aggressivitet på andra har jag inte mycket för.

Vackerhet och det enkla, vardagliga tingen är viktigt tror jag också. Att försöka vara tacksam för det man har och skapa ett liv man mäktar med.

Så fint med saker i dina krukor som förvaring.
Igår började jag på ett projekt- 3D-djur. Byggde upp av ett tomt cornflakespaket och säkrade med tejp. Sen gjorde jag gjort med tidningspapper och tightade till med tejp. Sen gasbinda på och lite lack. Det blev en liten åsna. Den är inte klar än. Men är sugen på att fortsätta och göra fler saker. Tiden , sju timmar bara försvann när jag höll på med den igår eftermiddag och kväll. :-)

Ikväll kommer en vän på öl och nötter och kanske hemmagjord pizza. Vi ska nog babbla om livet och konst och sånt som vanligt. Trevligt.

Hoppas att du har den bästa påskhelgen med de dina i stugan. Inte fel att leva lite vildmarksliv då och då.

Kramen till dig!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar dig en skön påskledighet!
Kram,
Regina

Helena sa...

Så fint att vara med flocken. Och känna naturen nära. Kram till dig och fin fortsättning på helgen.