Hållbar livsstil, egna smycken

Jag gör en del smycken.
Mest för att jag äskar det.
Alltså smycken.
Lager på lager eller bara ett enkelt halsband.
För att förgylla en vardag eller förstärka ytan till fest.

Men också för att utmana mig själv.
Eftersom att jag till stor del gör smycken av återvunnet material.
Alltså gamla smycken som gjort sitt.
Att göra om, tänka om och leta i sin egen fantasi.
Det tar sin tid och kräver lite tålamod.

Sen är det förstås återbruk.
Gammalt blir nytt istället för att kastas...
Så, något jag älskar, utmaning och miljö, allt i ett.

Jag släpar fram och lägger i en hög.
Så börjar jag matcha pärlor och mellandelar.
Provar dom tillsammans.
Trär på och ganska ofta trär jag av...
Det tar en stund att hitta rätt.




 Prova...
Göra om...
Så det här är vad jag pysslar med idag.
Lite lagom på en söndag.

För att se flera bidrag,
 eller om du vill vara med med egna tips så klickar du här

Fin söndag till er.
Kram Hannis




7 kommentarer:

Helena sa...

Så vackra smycken med personlighet! Det påminner mig om en låda jag har med gamla smycken från mormor som gjort sitt, som jag inte alls vet vad jag ska göra med dem. Nu fick jag inspiration. Vad använder du för tråd som är hållbar och slitagestark? Ha en fin vårdag! Och tack för att du är med. Kramen från mig.

Sanna sa...

Åh va snyggt! Smycken har jag inte jobbat med så mycket, men kanske man skulle testa på det lite i framtiden också =)
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram
Sanna

House and Garden by Bia sa...

Vad kul att göra egna smycken, och så fina du verkar göra också ;))
Man försvinner nog i en annan värld ett tag kan jag tänka mej, hihi...meditativt också ;)
Hoppas din helg varit bra !
Kramis bia

Marika sa...

Jag blir bara så sugen när jag tittar in här. Har samlat i en burk gamla söndriga arm-och halsband. Jag vill också skapa själv. Mest för skapandets skull. Så vackra saker du gör! Kramar

Mycket annat & lite betong sa...

Så gör jag också, använder gammalt och gör om. Letar på loppisar och får av vänner. En del köps så klart nytt också. Vilken lycka att få "krokodiltänder"!
En rolig hobby! Så mycket fint du gör!

Kram Agneta

Mias Mix sa...

Mysigt pyssel! Fina och personliga blir de också :)

Mamma C sa...

Härligt att skapa och få till något personligt och eget. Kul när man få till något nytt av gammalt.
Kram Mamma C