Det är liksom dags nu...

Tack alla för fina och mjuka ord!


Jag har kommit till momentet "släpa fram",
så nu är det bara att köra igång.
Det är liksom dags nu, att så.
I år blir det lite annat än det vanliga.
Kaktusar, Ringblomma, Fjädersparris, Citroneukalyptos och Barbadin.
Tid lär det ta innan jag ser om det blir något.


Men det är värt att vänta på.

Även om inte allt blir något så tycker jag om det.
Att pilla ner fröer och sen den där väntan,
på att se det första komma upp.
Växtkraften...

Till er, fin dag såhär mitt i veckan.
Kram Hannis

Ps. Anna.S det är så viktigt att bli sedd.
För alla.
Ibland känns det som att vi bara hastar förbi varandra.
Som att det inte finns tid att ta in hur människor har det.
Eller så kanske det är så att man upplever det svårt.
Som i en stor stad.
Där man ser det överallt.
Att det blir för mycket att ta in.

Så fint med kassettbandet!
Såna handlingar betyder så mycket.
Att man betyder något, är viktig.
Att det finns hopp.

Skönt att du mår bättre!
Influensa kan däcka en rejält.
Hoppas att du får vara frisk nu.
Stor kram!




8 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Visst är det kul med fröer. Jag har inte hunnit så mina men snart ska jag så dem. Ha en fin dag Kram Pernilla

HWIT BLOGG sa...

Håller med dig, det är nog inte direkt VAD man sår bara ATT man sår...att se något dyka upp i jorden är lycka! Citroneucalyptys låter intressant!
Ha en solig dag...
Kram från Titti

Helén i Vilrummet sa...

Å vad spännande att se om det blir något av sådden. Själv har jag inte riktigt tålamod, ha ha.
Kram Helén

House and Garden by Bia sa...

Brukar sällan så, men håller med dej om att det är härligt och spännande när det börjar gro...man står där liksom och tittar på sticklingen med ett leende på läpparna ;))....nu går vi mot vår och sommar, härligt !!
Kram bia

Bakom dörr nr. 11 sa...

Det är roligt att så och se när allt kommer upp, tyvärr har
det inte blivit så mycket det senaste åren.
Lycka till med dina.
Fin kväll
Kram Pia

Helena sa...

Det är trevligt att så... men blir sällan här hos mig. Gjorde det dock på jobbet idag.
Tack för din fråga om Blåöga. Idag sattes hjärtmedicin nummer två in. Antalet medicin blir mer och mer, men det känns ändå som att det tar på rätt sätt. Att han orkar en kort sväng springa ikapp med sin vän Mysfarbrorn. Svårt att förklara hur mycket en hund kan betyda för en. Men oron tar på mina krafter... Kanske märkes det på min delvisa frånvaro från Blogglandia. Kram till dig och pälsbollen.

Mamma C sa...

Här ska det petas ner potatis för att förgro innan den kommer i backen.
Kram Mamma C

Kia sa...

Jag har funderat på det men lusten har inte kommit.
Brukar gå på trädgårdsmässan men den missa jag i år. Kanske därför jag inte kommit in i det än. Det brukar annars vara startskottet på att köpa fröer och sticklingar.
Får fundera vidare för mysigt är det när det börjar sticka upp små små gröna saker ur jorden.

Vilket fint möte du fick på morgonen.
Ha en toppen helg!
Kram Kia