Att skapa en hatt

Det går ju inte alltid som man tänker sig.
Som ni vet har jag försökt mig på att göra en hatt.
Och fått börja om ungefär tio gånger...

Nu tror jag att jag har kommit på hur jag ska göra.
Så förutom halsband,
så ska helgen bestå av hattgörande.
Kartong, filt och som mall använder jag min höga hatt.


Fredag, en visslande sån.
Kanske blir jag sittandes med en hög hatt på huvudet,
 och ett gäng halsband i handen.
Helt säker ska jag njuta i alla fall.
 
Det är helg på väg.
Det gillar jag.

Kram till er.
Hannis

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Ha en fin helg med massor av skapande och skön ledighet.
Kram mamma c

Helena sa...

Så kreativt och spännande projekt! Fin helg till dig och pälsbollen! Kram

Pia sa...

Jag kan riktigt se dig sittandes där med en stoor kopp kaffe på bordet också. Hoppas du får till det denna gången och att du får en underbart mysig helg!
Kramar i massor
Pi

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Men så spännande :)
Det ska bli riktigt kul att se vad du skapar under helgen.
Ha en mysig fredagskväll och helg!
Varm kram
Jessica

Ida här och nu sa...

Underbart med en helg full med skapande! Kram

Min plats i solen sa...

Ha en riktigt fin skapande helg kära Hannis.♥

Kram på dig

House and Garden by Bia sa...

Så spännande...kul att se hur det blir med skapandet ;))
Ha en riktigt fin helg nu...här blir det mello mys ikväll ;))
Kram bia

Flower of Fame sa...

Roligt att göra en hatt. Här har jag njutit idag med att vara feberfri. Har legat nästan hela veckan. Känns bra att börja helgen så. Ha en fin solig dag Kram Pernilla

HWIT BLOGG sa...

Hoppas du har en skön helg och härligt hattprojekt du håller på med!
Kram till dig från Titti

Kia sa...

Det var en härlig fredag med mycket sol. Tillbringa dagen efter lunch ute och fick besök av men gudson med mamma och storasyster. Lite fika på trappen i solskenet och förhoppningsvis lite kaninbak.....

Vet inte hur många sorter det finns men på utställningen i Tierp var det 31 stycken med. Så ett gäng finns det.

Ha en toppen helg!
Kram Kia