Att komma hem igen

Det är det där att komma hem igen.
Efter en helg som varit ganska intensiv.
Med rensande och packande.
För att farmor ska flytta.

Jag har tagit mina morgonstunder där uppe.
Med kameran.
Och Norrland gav mig som vanligt sitt vackraste jag.
Med soluppgång över älven.

 Och ögongodiset hos farmor.
Hennes vackra saker överallt.



Så en Myra...
Som upptäcker världen i ett tempo som tar andan ur en.

Lite promenader, kartonger som blir överfulla,
springandes upp och ner för trappor,
packa bilar så att det knappt finns plats.
En sväng till stugorna.
Intensivt, trångt och alldeles jäkla underbart.
För vad vore jag utan dom...
Människorna i mitt liv.

Jag sitter med en kaffe och bara är.
Tittar på alla saker som ska packas upp.
Och tänker, en annan dag.
För idag blir det en njutardag.

Har ni haft en fin påsk?
Kram Hannis

Ps. Anna,S, känner igen det där med stum inuti.
Brukar bli så när det blir för mycket.
Stänger ner en stund.

Alltså, jag blir grymt imponerad av 3d-projekten!
Kan tänka mig att tiden flyger iväg.
Bra för själen att sitta med sånt.

Låter mysigt med lite snack med en vän.
Det behöver ju inte vara så mycket.
Bara att umgås är gott nog.

Hoppas att solen skiner hos dig idag!
Kramen







9 kommentarer:

annika sa...

Åh älven, så magiskt. Fint att ni gör sådana saker tillsammans som att hjälpa farmor, jag fick aldrig hjälp av mina bröder när jag hjälpte min mormor, tänkte inte på det då men sedan har jag funderat. Ja du vet, man behöver dela sådana saker i en familj. Må så gott min vän och jag ser fram emot vad som ska hända med dina skatter! kramar

Helena sa...

Så fina dagar i norr. Underbart med de gamla sakerna som har en berättelse. Det där morgonljuset vid vattnet längtar jag efter. Eller att i sommarnatten sitta vid strandkanten och fotografera dimman med lommen som glider ljudlöst över vattnet och formar en siluett. Kram till dig och pälsbollen.

Nyanser av vitt sa...

Så underbart vackert Hannis. Hoppas att du har haft en mysig påsk.
Kram Agneta

Lund Johanna sa...

Familj, vackra vyer och en farmors saker. Vilken kanonhelg!

Flower of Fame sa...

Så vacker miljö. Förstår du trivs där med de dina. Ha en mjuk kväll Kram Pernilla

House and Garden by Bia sa...

Åh så fina bilder....jo då här har påsken varit bra ;))....men nu längtar jag efter dottern som fortfarande är i Mexiko....har snart varit bortrest i sex veckor....åh vad jag längtar tills hon kommer hem !!
Ha nu en fin start på veckan !!
Kramis

Kia sa...

Åh, jag älskar sådan natur! Så underbart!
Brukar gå ner tidigt och sent, ibland mitt i natten i Finland och fota över sjön.
Är man ändå ute och pinkar och det är så vackert så kan jag ju ta nått kort också....

Påsken var lugn och ledig med härligt vårväder. Så skönt så!!

Kram Kia

Mamma C sa...

Låter som du haft en skön och bra påsk med alla.
Kram Mamma C

Bakom dörr nr. 11 sa...

Wow så fint !
Kram Pia