Ännu mera målande...

Nu kan man kanske tro att vi är lite galna i den här familjen,
i att måla om.
Kanske är det lite mitt fel.
Det hävdar i alla fall min svåger med ett leende.

I helgen var det dags för min mellansysters sovrum.
Hon ville ha en fondvägg.
Lite spräcklig, operfekt.
Så hej svampning som jag inte gjort sen 80-talet.
 Så jäkla bra!
Så väldigt snyggt och operfekt.
Nackdelen är att jag vill måla om igen.
Hemma hos mig...


Så dom tunga gardinerna till,
med guldtofs.

En helg gick förbi igen.
Jag åker alltid hem med lite darr i magen.
För helst vill jag vara kvar.
Men jag är snart där igen.

Så till er då, en fin start på veckan.
Och en kram!

Ps. Anna.S, det är bra att du fortsätter att jobba på,
trots smärtsamma minnen.
Tror dom behöver få luftas ibland.
För att inte bli till stenar inombords.

Vi gjorde det i helgen, jag och mina systrar.
Luftade och grät lite tillsammans.
Sen skrattade vi.
Det blir en skön känsla efteråt.

Hoppas att du har hittat orken att fixa sängen.
Och att du blev nöjd med den!
Stor kram!


14 kommentarer:

Arja sa...

Halloj!
Så snyggt det blev, minns också 80-talets svampning hihi.
Kram Arja

Hemma på Sjuan sa...

Snyggt, häftig färg. Här vill jag också ha ny färg på en vägg.Kram

Helena sa...

Underbar djup färg på väggen. Svampningsteknik är länge sedan. Roligt att du plockade fram det igen. Kram

House and Garden by Bia sa...

Coolt....det är läckert med svamp målade väggar ;)
Här kommer det ner regnblandad snö idag, så jag tänker inte gå ut och blöta ner mej, hihi...den värsta tiden här uppe, när snön övergår i slask !!!
Kramis bia

Bakom dörr nr. 11 sa...

Haha, ni kanske ska starta en målarfirma ;) ;)
Fint blev det !
Kram Pia

Flower of Fame sa...

Så fräck färgen blev. Kan tro du vill måla om igen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Anna S sa...

Så mysigt att du varit hos och med de dina och så jättefint med den ljusgrå färgen! Jag hade lite i tankarna i förra veckan på att mina väggar skulle bli ljusgrå. Har köpt vitfärg men den går ju att spetsa med lite svart. Kan förstå att alla är nöjda med hur bra det blev!
Jag har haft svampmålat blått hos mig för många år sedan. Nån typ av himmelsblå jag fick till med linolja, terpentin och färgpigment från målarbutiken. Det var kul att måla och svampa runt .

Har fått ihop sängen nu. Fixade det under några timmar i lördags och det var urjobbigt. Men jag ville få klart sängen . Hade ingen att fråga om hjälp så jag körde själv. Sängen är underbar tycker jag. Mjuk men samtidigt get den stöd för kroppen. Har inte vant mig vid att ha en så bred säng (1,40) men det känns lyxigt. :-) Det enda som är kvar är att skruva fast sänggaveln. Det får bli senare i veckan.

Så gott att du och dina syskon kan prata om jobbiga saker som varit och gråta och sen skratta ihop.!
Jag och mina syskon kan inte prata om något om förr. De vill inte prata om det och minns olika saker än mig. Inte konstigt. De var ju också små när allt hände medan jag var i tonåren då det sista hände. Det verkar för smärtsamt för dem , ( liksom det är smärtsamt för mig men jag hat satt ord på det och processat mycket), så vi har inte den gemenskapen. De tillochmed gaddar ihop sej mot och tror inte på mej. Känns inte helt OK.
Men var och en tar in så mycket eller lite denna mäktar med. De har sina försvar liksom jag har mina tänker jag. Jag har några vänner och hjälpare jag kan prata med om det mesta, men känner mej ensam just med att veta vissa saker. Och att mycket är tabu att prata om.

Imorgon ska jag försöka se om jag får hjälp att kånka ut den gamla sängen som står och dräller. Och fixa med ny förvaring under den nya sängen.

Kramen till dig och sol.!

Pia sa...

Såå läckert det blev!! Svampning ja, oj vad jag har svampat :D Jag bara älskade det, i grönt, terracotta, blått ja i alla de färger. Och visst är det vackert, sådär ruffigt men ändå lugnt.

Din flock, vilken rikedom, en omätbar sådan. Den bara fyller en av bubbel. Förstår att du gärna vill vara kvar i den, som den där pusselbiten som fattas när inte alla är tillsammans.
Koltrasten, den sjunger för mig också, och har gjort så ett tag. Den är här och äter äpplen som jag ger den. De struttar upp sig och burrar till sina fjädrar när de ska visa sig mest värdiga honan som finns med. Mina tankar går direkt till boken av Linda Olsson.
Önskar dig den finaste av dagar!!
Kramen
Pia

House and Garden by Bia sa...

Här kommer ett svar på din fråga ;)....höften har blivit mycket bättre och jag har börjat gå på löparbandet här hemma och så har jag även kunnat yoga, så jag är jätteglad att det är som det brukar vara nu...för helt bra blir jag aldrig. Har artros i ryggslutet och där värker det till och från ;))...men det är helt ok, det fungerar...men den smärta som jag hade ett tag, var hemsk, därför är jag så tacksam att den försvunnit ;))
Ha en fin dag och sköt om dej !!
Kramis

annika sa...

Alltså, det är sjukt snyggt! Ser nästan lite glittrigt ut och det tilltalar ju mig :) Nu blev jag sugen på att måla!

Mamma C sa...

Woow, så fräckt det blev.
Kram Mamma C

Lund Johanna sa...

Så fint ni gör. Hela tiden. Heja er!

Förresten, vi har en lägenhet som ska målas i april - blink blink ;)

Ida här och nu sa...

Men så häftigt! Och svampad vägg var ju inte nått man såg igår direkt. Kram

Therese sa...

Kjempefint! Og jeg liker så godt at du maler sammen søstrene dine, ler og gråter. Du har en fin flokk kjære Hannis.