Sticklingar

Jag hämtar sticklingar hos mamma.
När dom ställs på plats.
tänker jag att hon måste ha kapat halva växten.
I det ljusaste fönstret får dom stå.

Tittar in i flaskorna,
som att det skulle skynda på rötternas växande...
Den som väntar på något gott,
det får jag träna på ibland minsann.

Det är den tiden nu för mig.
Längtan efter växtkraft.
Sticklingar, fröer och jord.
Lite för tidigt än kanske, 
men snart så...

Och medans dom står där och växer,
ska jag måla om hos den ena systern.
Vi fortsätter på temat blått.
En helg i målarbrallor.
Det gillar jag.

Fin helg till er.
Kram Hannis


11 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Började min dag med att läsa ditt förra inlägg två gånger! Så vackert och tänkvärt du skriver, dina ord är
som sticklingar! De slår rot inom mig och växer för varje gång jag läser och tänker på dess mening!
Önskar dog fina en riktigt mysig och givande helg i målarbyxorna!
Kram och nospussar från oss!

HönaPöna sa...

Så härligt med växtkraft... nu längtar jag till vår, sol och sådder. Fast inte efter mördarsniglar. Det blir lite tudelat det där, det ena innebär ju nämligen det andra.
Nåja, än sover de gott i jorden och jag kan ju drömma om sol och sådder, bara.
Fin helg till dej!

Flower of Fame sa...

Så härligt med sticklingar. Jag längtar också att så lite fröer nu. Ha en härlig fredag med ditt målande. Kram Pernilla

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag tar också sticklingar och skott så fort jag kan och vill hemskt gärna att det ska växa snabbt :) Jag brukar gå lös hemma hos min farmor, hon har så många fina olika blommor :)
Hoppas allt är bra med dig och att du får en riktigt mysig fredagskväll!
Stor kram
Jessica

Kia sa...

Snart så är det dags. Om 2 veckor är det trädgårdsmässan och då brukar jag handla lite nya som sticklingar. Fast i år blir det inget besök där. Blev kaninutställning istället. :)
Men det går ju att beställa på nätet också!

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Villa Freja sa...

Ett säkert vårtecken, underbart.
Kram.

Helena sa...

Fint med sticklingar. Här har de flesta av mina pelargoner vissnat under vintern. Trodde jag skulle kunna ta sticklingar... men ser lite mörkt ut. Ha en riktigt fin fredagskväll! Kram

HWIT BLOGG sa...

Ja sticklingar är väl värda att vårda, se växa och sen omplantera = lycka!
Kram till dig Hannis!
Titti

Lund Johanna sa...

Härligt. Jag ska också spendera helg med att måla hos annan. I väntan på mitt eget målande. Träning och ett sätt att vänta mindre :)

MariaM sa...

Älsk på det här med sticklingar! Är lycklig innehavare av en kolonilott och nu är det många drömmar och planer för årets alla projekt!!
Ha det gott! Kram!

Mamma C sa...

Kul när man får vårda om sina sticklingar och se hur dom tar sig.
Kram mamma C