Söndagsmorgon hos mig

Bananpannkakor har ni sett här tidigare.
Det är ett stående inslag på söndagsmornar.
Tillsammans med kardemummakaffe och en bra bok.
Just nu Lars Lerins bok Tillbaka




Bananpannkaka är det enklaste och bland det godaste,
som frukost eller lunch.

För en person:
1 banan
2 ägg
Vispa ihop och sen stek i panna.

Jag bruka smaksätta med vanilj, saffran eller kokos.
Är jag nyttig,
vilket jag sällan är på söndagar så äter jag keso till.
Är jag lite mera sötsugen har jag sirap på.

Så det viktiga till,
en vacker bok, gott kaffe eller te,
Och tiden att njuta en stund extra.
Ungefär så startar en bra söndag för mig.
Bra att ha med sig den känslan in i en ny vecka.

Måndag...
hoppas att ni får en bra start på veckan.
Kram Hannis

Ps. Anna.S klart att du var grymt bra och tydlig!
Det tvivlar jag inte på.

Har själv en sån där grej på gång nu.
Där jag måste vara tydlig för min egen skull,
och direkt så känner jag att det blir obekvämt för andra.
Som att jag ska axla deras saker också...
Ska tänka på dina tankar runt det när jag ska
sätta den där gränsen.

Nog kan man släpa alltid om man vill ha något=))
Slog mig efteråt att det måste ha sett lite hysteriskt ut.
Hund, barnvagn och en enorm kista,
Men jag är så nöjd!

Hoppas att du har haft en fin helg,
trots saknaden.
Stor kram






7 kommentarer:

~ Eva ~ sa...

Ser väldigt gott ut.
Jag försökte en gång, att göra såna
de blev inte bra alls...kanske borde prova igen ;)

Kramen

Flower of Fame sa...

Vilken härlig söndag. Precis så man vill ha det. Ha en fin dag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Så smarrigt. Jag längtar redan efter nästa helgs frukost... Ha en bra måndag. Kram

annika sa...

Åh Lars Lerin ❤️ Åh bananpannkaka så gott. Kram och fin måndag till dig!

Mamma C sa...

Håller med dig att bananpannkaka är supergott.
Kram Mamma C

Melody and M.E sa...

Bananpannkaka är en favoritfrukost hos barnbarnen, själv får jag ont i magen av dem! Himla gott är det i alla fall! I morgon ska det nog bli en semla, första och sista i år!
Önskar dig en fin vecka!
Kram och nospussar från oss!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Ser riktigt smarrigt ut :)
Önskar dig en bra start på veckan.
Kram Pia