Plockar,plockar

Tack för alla fina ord!
Och ett extra tack till er som inte har blogg,
 och tar er tid att lämna spår.

Jag håller på och boar om...
Byter färger och material.
Plockar bort, plockar fram, skakar på huvudet.
Plockar bort igen.

Lägger fram tyger för att prova.
Som här,
gråa nyanser mot det bruna till soffan.

Jag tror det får bli så.
I vilohörnan.
Det mjuka, varma att luta sig emot.

Jag har varit lite arg ett tag.
Det börjar släppa nu.
Den där ilskan blir en drivkraft hos mig.
Istället för att låta den försurna mig,
så tänker jag förändring.

Tar tag i det ilskna,
på något sätt är det som att jag ventilerar det.
Så att det blir konstruktivt,
när det är dags att lyfta upp det.

Så jag stökar runt,
och varje kväll den här veckan,
 träffar jag människor som jag trivs med.
Då lättar det ännu mera.
En onsdagsanalys i en värld av tyger.
Sämre kan jag ha det.

Till er en kram, / Hannis

Ps. Anna.S visst växer man av att veta.
Samtidigt så är det precis som du skriver,
det tar kraft.
Den där vilan emellan blir viktig.
Att andas i.

Papier Mache! Så kul!
Kan tänka mig att du skapar fina saker.
Det är ett härligt pyssel.
Gör du egen smet?

Tänkte på dig härom kvällen.
Försöker göra klart den där stormhatten...
En tålamodsträning att klä in en mall i filt.
Men jag hoppas att det ska bli bra till slut.

Hoppas att det blev bra med sängen.
Det är sånt som är bra att investera i.
Dom ska ju hålla ett tag=))
Kram till dig!






8 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så bra ändå att ilskan ger dig energi till att göra saker. Ser skönt ut i soffan. Ha en fin dag. Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Jag har också varit arg ett tag, och jag läste en annan blogg där skribenten också var arg... det är bra när man kan göra något bra av ilskan. Jag ska jobba på det- Och så ska jag förlåta, gå vidare och vara the bigger person. Inte helt lätt alltid...
Ha en härlig onsdag, nu närmar det sej helg, igen. Kram!

House and Garden by Bia sa...

Samma här...har varit arg eller rättare sagt frustrerad ett tag nu...allt på grund av min onda höft som sätter käppar i hjulen hela tiden, men igår var jag till sjukgymnasten och det verkar inte vara fel på höften iaf...skönt, men jag är tjurig jag, så jag känner mej inte säker ännu....därför ska jag börja yoga igen och ta promenader och klarar jag det, då får det bli ett VÅR SKRIK, hihi...av glädje förstås ;)).........
Ha det !
Kram

Mamma C sa...

Tänk att ha den förmågan att bli kreativ när man är arg. Jättebra ju än att fortsätta att vara arg till det bubblar över.
Kram Mamma C

Pia sa...

Att transformera ilskan till en drivkraft kräver styrka och lång träning. Du är helt fantastisk! Dina bilder skapar magi på ett alldeles eget sätt.
Så underbart det blev hos din syster, tänk att få ha dig som syster som gärna går in i röran och hjälper till att skapa det där lilla extra.

Växtkraft, det är ett vackert ord, både för växter och för oss människor.
Ja du, förresten, vilken trummeditation jag var på i torsdags, den var helt magisk. Du var med mig när jag dansade runt elden.
Önskar dig en härlig vecka!
Kramen
Pia

vitadrömmarobusigabarn sa...

Varm stor kram till dig!!!
och bästa dagen!

Helén i Vilrummet sa...

Bra att du kan kanalisera ilskan på något istället för att låta den äta upp dig. När den släppt får du krypa upp i ditt mysiga hörn.
Kram Helén

Helena sa...

Så bra att du kan vända ilskan till kreativitet. Jag går ut med hundarna på promenad, gärna i skogen... Liksom går av mig ilskan. Hoppas att du har en fin helg med fina vänner. Den senaste tiden har jag också använt tid till att umgås med människor som ger energi. Bra känsla. Kram