Hos en lillasyster

Vi målade som sagt var om hos den ena lillasystern i helgen.
Vaknade bland slipdamm och röra på lördagsmorgonen,
Sen drog vi igång.
Det beigea hemmet skulle få färg.
Hon har velat ha blått länge.
Jag skippade före.bilder.
Ni får föreställa er beigea väggar.
Och efter, blå.
 Jag hade en tanke om att göra lite seriösa inredningsbilder,
men min syster och hennes kärlek var liksom inte med på det,
dom mätte hellre muskler på morgonen...
så det fick bli som det alltid blir i min familj.
På en höft typ...


 Det blev så fint!

Vi satt där i soffan,
trötta och matta i musklerna.
Tittade oss omkring och andades ut.
Dom var nöjda, jag var nöjd.

Jag älskar det där jag,
att skapa renoveringskaos,
se det nya vakna till liv.
Det ger liksom lite mersmak...

Mjuk start på veckan till er.
Kram // Hannis

16 kommentarer:

Helena sa...

Så härlig känsla att få ändra till den där färgen man velat länge. Det är så befriande känsla efteråt. Den blå färgen ni valde är verkligen vacker. Ha en riktigt fin ny vecka du också. :-)

Flower of Fame sa...

Så fint det blev..nu lev jag sugen på att måla om. En härlig känsla med ny färg på väggarna. Ha en fin dag Kram Pernilla

annika sa...

Åh blått, jag är inne i en sådan blå period. Klär mig bara i blått just nu 💙 Vilken ynnest att ni hjälper varandra så fint! Kram

House and Garden by Bia sa...

Härliga naturliga bilder ;))...och färgen blev bra tycker jag ;)
Ha en fin början på nya veckan nu...kram från Bia !

Nilla Q sa...

Ser härligt ut! Vackert med blått!

Kram Pernilla

Anna S sa...

Den där blå färgen som ter sig olika i olika ljus- så vacker! Kan förstå att ni alla blev mycket nöjda!
Jag gillar också det kreativa kaos som blir när man donar eller renoverar,pysslar med något projekt. Allt är ju skapande i någon form. Att kreera nya saker, nya känslor och känsla av livet.
Det låter som du haft en toppenhelg. :-)

Jag har beställt en ny säng som väntas på leverans här. Ville ha en sänggavel, var påväg att göra en själv av skumgummi som fanns i rätt bredd i soprummet .
Men så har kraft inte funnits i mig att inhandla spik till olika projekt, och jag behövde en ny säng. Hittade en grå kontinentalsäng på nätet till bra pris. 1,40 bred. Blir lite nervös av så stora köp. Men jag hoppas att det blir bra när den är på plats.

Så bra inlägg du skrev om sotade vingar. Känner igen mig mycket i det. Det är så lätt för mig att känna mig sämre pga saker som hänt mig. Har fortfarande nya minnesbilder som poppar upp lite närsom. Jag växer av att veta, men samtidigt är det ju smärtsamt och tar enorm kraft att integrera.

Har gjort en mask i papier mache och kartong och har en andra på gång. Det är bra pyssel som inte hörs och som jag kan göra även vakna nätter.
Har kollat hur jag gör tredimensionella ting också. Tänkte ev göra en häst.

Kramen till dig och önskan om en mjuk dag!

Helén i Vilrummet sa...

Härligt att våga färg! Är lite trött på allt det vita och ljusa, men vågar inte riktigt själv...
Kram Helén

Maria - Snickaregården sa...

Åh så snygg blå färg. Roligt med annat än grått, vitt och beige :)
Kram Maria

Maria - Snickaregården sa...

Åh så snygg blå färg. Roligt med annat än grått, vitt och beige :)
Kram Maria

Kolonilotta sa...

Va söta dom är när dom busar i sängen.
Man t.o.m känner kärleken i kortet.
Fint blev det också.
Ha en skön kväll.
Kram

Anna sa...

Vad fint det blev. Själv gjorde jag tvärtom med mitt lillarum, målade över allt det blå till vitt. Det blev bra det också. :)

Mamma C sa...

Härlig helg du haft. Med skapande (som blev kanonfint)och trevligt mys med familjen.
Kram Mamma C

Kia sa...

Vilken härlig varm blå färg!
Jätte fint.

Ha en toppen vecka.
Kram Kia

Ida här och nu sa...

Åh va jag vill måla om hos mig. Massor överallt. Men jag kan inget om sånt. Tänker mig massa arbete. Spackla, kanske väv över tapeterna, slipa, lägga ut papp och tejpa lister. Känns som ett evighets projekt och kanske nått min kropp inte klarar av. Kram

Therese sa...

Finere enn hvilke som helst interiørbilder, og så typisk deg å klare å fange slik hverdagsmagi isteden. Så heldige dere er som har hverandre!

LÁrt de Vivre sa...

Skön helg, skön kärlek....

Kram Kajsa