Frittatavåfflor...

Jag brukar hävda att jag är en våffelmänniska som föredrar
våfflor med grädde och massor av sylt.
Men även jag kan ändra mig...
efter våfflor som mamma fixade en torsdag,

Så, här kommer Frittatavåfflor.
Kan vara bland det godaste jag ätit i våffelväg.
Förutom med grädde och sylt då.




Det här receptet blir fyra.fem våfflor.
En perfekt lunch eller snabb middag med lite sallad till.
För två, för dom är mättande.

Själva Frittataröran:
1 Paprika
200 g bacon 
70 g babyspenat

Våffelsmeten:
6 st ägg
3 dl kokosmjölk
4 msk smält kokosolja (den smaklösa)
1 dl kokosmjöl
2 msk fiberhusk
Salt efter smak

Gör så här...
Finhacka och stek paprika och bacon.
Rör ner spenaten och stek snabbt.
Dra åt sidan och låt svalna.

Vispa ägg och kokosmjölk
Vispa i den smälta kokosoljan.
I med alla torra ingredienser.
Vispa ihop ordentligt.
Rör ner Frittataröran.
Låt svälla i ca fem minuter.

Grädda i hett våffeljärn.
Går ungefär 1,5 dl till en våffla.

Servera med lingonsylt och en enkel sallad.
Gott och matigt.

Så blev det måndag...
en bra start på veckan till er som kikar in.
Kram Hannis

14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Det har jag aldrig smakat. Låter supergott. Får testas. Ha en fin dag Kram Pernilla

annika sa...

Åh det låter supergott!

House and Garden by Bia sa...

Mums...jag gillar våfflor, med sylt och grädde ;)
Tack för ditt recept...
Fina bilder du tagit också.
Kram bia

Mias Mix sa...

Spännande! Har både sparat ner och skrivit ut nu. Försöker undvika gluten så mycket som möjligt så det passar mig perfekt. Äter inte bacon så kanske kan man byta ut mot potatis i små tärningar...

Helén i Vilrummet sa...

Jag älskar också våfflor, åt faktiskt det igår :-)
Men det här lät ju spännande och gott. Får se om vi byter ut de "onyttiga" våfflorna mot dessa någon gång :-)
Kram Helén

Anna S sa...

Åh, ett sånt gott recept! Har sparat så att jag kan göra det om nät våffeljärn dyker upp helt oförhappandes i soprummet och behöver ny ägare.
Så mysigt att vara på middag hos mor din! Nära och kära är ju så viktigt . Verkligen betydelsefullt på många plan.

Tack, hade ett jättekul dygn och fest med barndomsvännen som kom och hälsade på. Vi hade vin och så lagade han smarrig vegansk mat då han är vegan sedan en kort tid tillbaks. Själv har jag mer eller mindre blivit vegetarian. Det finns ju så mycket att äta som ersättning för kött. Jag har alltid mina perioder med.

Så lustigt att pälsbollen var intresserad av fuskfjäderfät aka papegojan. Jag hade tänkt skriva före jag såg det att något kul skulle komma i pälsbollens väg också.
Hoppas att han inte gjort slarvsylta av fjäderfan ;-)

Här has det sorg för något tråkigt hände igår. Min kattskrutt blev hastigt jättesjuk. Hon var som vanligt på kvällen före. Hade blivit vän efter 5-6 år med min vän som var här. Han fick verkligen gosa med henne, ett bra tag. Han blev hedrad och glad.
Sen vaknade jag på söndagen av små mjau från under sängen.Där ligger Madame Z och är helt utslagen. Hon hade kräkts och jag fick lyfts upp henne och in i transportburen som jag sprang upp på vinden och hämtade . Fick tag på djursjukhuset och sa att vi kommer in. Taxi hela vägen dit.
Kissen var tvungen att somna in sa de. Jag sa att finns det chans att det hjälper med akutvård så vill jag det. Men nej, hon mådde för dåligt. De sa sedan att jag tagit rätt beslut.

Fick vars ensam med henne, eller skalet av henne länge efteråt. Storgrät. De som jobbade där var jättefina. Kom med pappersnäsdukar och förstod att det var tufft.

Känner mej ledsen nu och saknar att ha henne runt mej. Hon var ju på eget bevåg innekatt och jag är mycket hemma så nog fattas hon mej.
Jag kan inte leva så bra utan katt, så det blir ett nytt litet liv sen. När detta sjunkit in.

Hoppas att du har en lugn och behaglig måndagskväll. Kramen!

{ Rania Maria Photography } www.thewaveswemake.se/raniamaria sa...

Vilka mysiga, stämningsfulla bilder och ja - våfflor är otroligt gott, nu blev jag sugen...

Svar: Det är det verkligen! Jag håller på med en tavelvägg ovanför skrivbordet just nu och sedan ska vi väl sätta upp lite i vardagsrummet med men det är helt nytapetserat där så man drar sig för att slå i första spiken...

Mamma C sa...

Men gud så gott detta lät då. Det här måste bara provas snart.
Kram Mamma C

Kia sa...

Hmm verkar skumt......
Grädde och sylt tar jag gärna.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Livskrafter sa...

Fina fina människa och fina fina blogg som gör hjärtat mjukare och sinnet varmare. Jag villa att du ska veta att jag är här och läser och smyger omkring och inspireras av din fantastiska plattform i cyberspace även om jag inte alltid skriver.
Ha nu en fin tisdag och var rädd om hela dig
Kram och vårljus
Emma

HWIT BLOGG sa...

Jamen det där skulle passa mina smaklökar! Visst är grädde och sylt det godaste till men detta ska jag testa...tusen tack Hannis.
(Ja som vanligt är dina bilder utöver det vanliga!)
Kram från ett blåsigt Blekinge och Titti

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Låter jättegott, kändes lite
festligt också. Det tycker jag
våfflor är.
Fin vecka och kramar/AM

Min plats i solen sa...

Mmm, så gott det låter! Och dina bilder är helt ljuvliga. Som alltid.

Ta hand om dig du mjuka.♥

Kram Lotta

VisaLiza sa...

Det där låter onekligen spännande. Tänker att det bör ju bli precis lika bra utan bacon om en vill ha dem vegetariska. Kramar Liza