Det där med mjukhet

Mjukt är väl ett av de vanligaste återkommande orden här,
på bloggen men också utanför.
Och mjukt blev det med tyger som ändrade färg.


Draperier framför sängen,
och som gardin bredvid sängen.

Det är den där känslan av hemma.
Älskar det.
Att komma hem och känna att det går att andas ut.
Och vara i det som man trivs i.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, Men åh!
Madame Z.
Självklart fattade du rätt beslut.
Tvivla inte på det!

Det är på ett sätt fint att ha möjligheten,
att kunna ge dom ett smärtfritt avslut.
Inte för att det lindrar sorgen,
det är ändå ett av de värsta besluten.

Förstår att det är en jättesorg.
Det blir så oerhört tomt utan våra fyrbenta.
Dom har en sån oerhörd kärleksgåva i sig.
Utan krav och med naturlighet.

Tänker på dig!
Extra stor kram





6 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härlig mjukhet i fotona. Linnégatan är så fint och behagligt. Ha en fin dag Kram Pernilla

Flower of Fame sa...

Jag menar linnelakan. Den där stavningsgrejen är ibland helt galen. Ha det fin Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Ja, underbart att få komma hem och bara kunna slappna av. Ser klart mjukt ut där hos dej. Kram till dej idag!

Hemma på Sjuan sa...

Så fint med draperi, mysigt. Kram

House and Garden by Bia sa...

Mjuka härliga bilder ;))
Alltid skönt att få komma hem...var ut på en promenad idag, trodde aldrig jag skulle komma hem i första taget...höften gjorde så jädrans ont, dom hemma fick hjälpa mej av med både skor och jacka, trodde jag skulle svimma av av smärta...ringde svågern som är läkare, han sa bara att jag skulle ta värktabletter (ganska många) i ett dygn...jag har förmodligen artros i höften, och själv tror jag också att jag gjort en yoga övning fel !!! så kan det gå...åh vad man uppskattar att få vara frisk och alert en sån här gång...i morgon kommer svågern med kryckor åt mej...och jag ångrade mej att jag tog en promenad ;((...nu blir det vila i ca:a två veckor enl. svågern.
Ha en fin dag !
Kramis

Therese sa...

Det ser så deilig ut å krype ned i all den mykheten og jeg kan ikke helt forstå at du klarer å stå opp så tidlig hver dag.

Jeg har begynt på kurs i mindfullness, var på 2. øvelse i går. Jeg tror det blir bra selv om jeg allerede lever etter mye av det så er godt å bli påminnet og ikke minst ha satt av tid til det.

I dag oppfyller jeg en drøm! Jeg drar for å besøke venninnen min i Västerås, har lengtet dit siden hun flyttet sommeren 2012 og endelig er jeg frisk nok til å tå reiseveien. Det skal bli fint å være sammen og se hvor hun bor; huset, gatene, butikkene - ja du forstår..

Ønsker deg en myk nok dag, Hannis.

Pst! I skogen i går tenkte jeg på boka deres, jeg
venter i spenning - men med tålmodighet altså :-)