Citroner och vår...

Jag var osäker när jag köpte det,
 om citronträdet skulle klara övervintring inomhus.
Men nu har det gått några år.
Och den hänger med.
Nu är det hela fyra citroner på väg.

Det luktar underbart från blommorna!
Väcker lite längtan efter våren.
Trots att det just nu ramlar snöblandat regn,
utanför mitt fönster.

Tror att jag ska sätta händerna i jord i helgen.
För mina fröer har kommit.
I år är att jag tänker bland annat ge mig på kaktusar.
Någon som har provat det?

Härlig dag till er!
Kram Hannis

Ps. Anna,S, håller med dig,
 om det där med ombonade hem.
Det ska kännas att någon lever,
inte bor i en utställning.

Låter som en riktigt fin helg!
Härligt att hitta tillbaka till gamla vänner.
Och just i en stund där man behöver dom.
Det är fint!

Loppis...jag är så otroligt loppissugen.
Men här har bara dom stora öppet nu.
Det blir liksom lite andra priser då...
Kollade på en ram jag blev sugen på.
Den skulle dom ha nästan 500:- för.
Det är inte loppispris för mig.
Så jag får vänta tills torgloppisen drar igång igen=))

Kram till dig!




9 kommentarer:

HönaPöna sa...

Så härligt att börja så snart... kaktus låter spännande!
Och att sådant där citronträd kikade jag på när jag var på ikea igår, men jag och mina gröna fingrars fastnade för kaktusarna istället :-)
Ha en härlig dag!

Flower of Fame sa...

Citronträd har jag inte provat. En önskan att ha ett är stor. Spännande med kaktusfröer. Jag är sugen på att väcka pelargonerna snart. Kliar i mina fingrar nu. Ha en fin dag Kram Pernilla

annika sa...

Åh ditt träd blommar redan! Mitt har också övervintrat några år men blommar inte ännu, doften är underbar ❤️️

Helén i Vilrummet sa...

Visst börjar man längta efter våren. Jag bor i ett köldhål, men på sina håll har snödropparna visat sig. Längtar...
Kram Helén

Melody and M.E sa...

Fantastiskt att du fått citroner på ditt träd! Doften från blommorna skulle räcka för mig för att vara nöjd med inköpet! Nog kliar det i planteringsfingrarna nu!
Ha det gott!
Kram M.E

Min Lilla Kokvrå sa...

Egna citroner! Coolt!
Jag brukar inte ha tålamodet att så frön, brukar bli luktärter och krasse på sin höjd, men i år har jag faktiskt tänkt att engagera mig lite mer för att få härliga blommor i trädgården. Fröinköpen är planerade och inom kort ska det bli av att både handla och så fröer. Längtar verkligen att få sätta igång med vårbruket :)
Allt gott! Kram Birgitta

House and Garden by Bia sa...

åhh så fint med citrus träd...men jag lyckas aldrig med dom och det var mååånga år sedan jag ägde något nu. Skulle också vilja gå till någon loppis, men eftersom jag har en egen liten på gården och fullt med saker som väntar på att bli sålda, så får jag nog lugna mej, hihi...
Ha en fin dag !
Kram kram

Helena sa...

Åh, citronträd! Jag har aldrig tidigare känt hur sött och ljuvligt en citrusfrukt kan lukta förrän över nyår då jag vandrade med sand mellan tårna. På besöket på plantagen luktade jag på ekologiska apelsiner och lime. Något helt annat än det man möts av i affären. :-)

HWIT BLOGG sa...

Jag hittade också små blommor på mitt citrusträd! Jag som trodde det var stendött...nåja, det mesta verkar komma till liv nu när ljuset är på gång! Äntligen!
Ha en fin kväll och en glad och rolig fredag!
Kram från Titti