Bara göra...

Det är bra det där med att bara göra.
Utan att det behöver bli något.
Att bara göra för att det är något man mår bra av.

Som när jag släpar fram penslar och färg.
Och en duk som jag målat över flera gånger.
Bara för att låta penseln röra sig utan mål.
Där tankarna kan röra sig fritt.
Om det blir något spelar mindre roll.


Jag har inte haft så mycket tid för just det.
Eller rättare sagt, jag har inte tagit mig tid.

Men i helgen ska jag göra det.
Ta mig tiden att bara göra,
 utan att det behöver bli något.
Känns fint att ha det framför mig.

Vad ska ni göra i helgen?
Kram Hannis


14 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Låter som en mysig helg. Här är inga direkta planer. Känns skönt det med. Ha en fin fredag Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

En sådan helg skulle vi nog behöva lite till mans.. låter så skönt!
Jag ska nog försöka ta mig lite egen tid och bara vara för min egen skull
en stund. Det har varit dåligt med det sista tiden!
Ha det riktigt skönt nu och kanske får vi se vad du gör…
Kram och nospussar från oss

HönaPöna sa...

Jag önskar att jag också tog mej tid till det... istället ska det skjutsas på olika kalas, vi ska fira morfar och det är tusen andra saker. Men viktigast av allt förstås, vi ska fira vår lille sexåring som fyller idag. Så just den här helgen blir en himlans massa firande, och försök till överlevnad!
Hoppas din helg blir lugn och skön!

Hemma på Sjuan sa...

Här saknar jag också tid till mycket jag vill göra men snart kanske tiden kommer... Önskar dig en fin helg, kram

HWIT BLOGG sa...

Låter som en skön helg...inga planer, bara göra...tror jag tar efter det och tar helgen som den kommer!
Kramis till dig,
Titti

House and Garden by Bia sa...

Det låter härligt...bara göra och kanske också bara vara...;)
Solen skiner så fint på nyfallen snö här och vårljuset anar man...så härlig dag kommer det att bli...vill så gärna ut och gå, men vet inte om jag vågar ifall det låser sej i höften...går bra att gå hemma och jag körde ett yoga pass i går och det gick bra...men jag vill kunna gå mina promenader också...det värker mindre iaf ;))bara i vissa rörelser just nu ;) Ikväll ska vi ut och äta med några vänner...morgondagen ligger öppen,men på söndag ska vi ut till vårt torp, hoppas solen skiner då, för då banne mej ska jag ut och gå däromkring ;))......han en toppen fredag nu !
Kram

annika sa...

Har du testat vedic art? När man målar från insidan så att säga. Jag hoppas att jag kan gå en kurs i sommar och börja med det! Varm kram och trevlig helg!

Mamma C sa...

Låter härligt och skönt. Här hemma är det mycket just nu. Massor som ska fixas till och för svärfar. Så någon bara vara helg blir det inte här.
Kram Mamma C

Villa Freja sa...

Det låter härligt. Det där med att måla ... plötsligt, i går kväll, fick jag sådant sug efter det. Kram.

Anna S sa...

Hej Hannis, tack för dina ord! Det är bra det där att bara göra. Att låta sig själv ta plats på det sätt det blir. Utan prestation utan för att det gör en väl. Det jag ser av den blå tavlan är snygg!

Har haft några kämpiga dygn med många nya realisationer om förr, när jag var liten. En vaknatt igen och nu är det sängläge och musik som gäller för att komma tillbaka. Hade bestämt att träffa en vän men fick ställa in. Skönt när det är möjligt och man kan säja sanningen.
Igår hade jag kul besök på eftermiddagen. Och imorgon hoppas jag må bättre då en barndomsvän kommer och sover över. Vin och klappochklang-kväll.

Du har så rätt i att man behöver vila i mjukheten.

Jag gör saker i Papier Mache med bitar av tidningspapper och en stor bunke med tapetklistrer som jag fann ståendes att ta i soprummet. Sen målar jag över det med vanlig snickerifärg. Är mycket nöjd med de masker jag hittills gjort. Det är kul att bestämma fason på alstren själv och sedan se hur det blev.

Sängen jag köpte blev lite sen. Hoppas på leverans tidigt nästa vecka.

Tänk, jag kände att du tänkte på mig härom kvällen. :-)
Känner ibland som värme emot mig när någon tänker på mig med snällhet.

Hoppas att helgen är den bästa för dig och pälsbollen. Kan tänka mig att han uppskattar våren och livskänslorna den för med sig ? Spännande fåglar osv . Kram!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Det ska bli spännande att se vad du gjorde med den tiden "till att bara göra"
Jag kan bara tänka mig :)
Hoppas du har en mysig kväll.
Varm kram
Jessica

Bakom dörr nr. 11 sa...

Låter härligt, hoppas få se hur det blev :)
Fin kväll till dig.
Kram Pia

LÁrt de Vivre sa...

Låter underbar skönt, njut på av bara vara... söt han var när han hade fokus på bollen .)

Kram Kajsa

Helena sa...

Det är härligt att låta penseln svepa över duken... Just nu går jag och lär mig lite friare teknik hos en konstnär. Det är så roligt! Kram till dig och pälsbollen.