Vinterland

-18, snö, vitt utan kontraster och röda kinder.
Ungefär så var starten på gårdagen.



Medans pälsbollen gav sig hän i snön,
 hackade jag tänder trots alla kläder.
Och letade efter något som gav lite färg,
i all snö, nypon och vilande löv fick det bli.
 
Nu återgår jag till vardag...
Mjukstartar med två dagar, känns lagom.
 
Tack till er för alla grattis!
Kram Hannis
 
Ps. Anna.S, Tack!
Känns fint att det kommer en till.
För mig känns det så viktigt,
att det är våran skyldighet att se till
att dom känner sig viktiga, trygga och säkra.
Önskar att det vore så för alla barn jämt.
Det vet vi ju att så är det inte...
Jag är oerhört känslig när det gäller barn.
Just det där med trygghetstänket och utsattheten.
Tänk om man bara kunde trolla fram tryggheten,
över alla, hela tiden.
 
Tror inte att du behöver ha dåligt samvete över din kattdam=))
Du finns där för henne hela tiden.
Hon känner att du tycker att hon är bäst!
 
Alltså skåp...
tänkte på dig igår, hur duktig du är på att fixa saker.
Började skissa på ett litet skåp jag vill göra.
Med en dörr av en gammal tavelram.
Vet inte om jag kommer att lyckas,
men prova kan man alltid göra.
 
Ta det manana du!
Det skulle jag också göra om jag var ledig.
Finns ingen anledning att stressa=))
Kramen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

8 kommentarer:

Marika sa...

Å din pälsboll är underbar! Ännu finare med lite snö på liksom. Kramar

Flower of Fame sa...

Underbar bild på Pälsbollen. -18 det låter rysligt kallt. Så känns det i Skåne när det blåser. Ha en fin dag Kram Pernilla

HWIT BLOGG sa...

Ser ut som din pälsboll gillar snö! Mja, själv är jag inte så förtjust, att hacka tänder och skrapa bilrutan på morgonen är inte det bästa jag vet om man säger så!
Ha en skön och snöig torsdag...
Kram Titti

House and Garden by Bia sa...

Vi verkar ha samma väder, hihi...lika mycket snö (eller lite) och 18- grader ;)...går inte ut om jag inte behöver...men det är mildare väder på gång...tack!...så fina bilder du visar ;))
Varm kram bia

Mamma C sa...

Igår var det bitande kallt här med. Vackert vinterlandskap men vackrare när det är grönt.
Kram Mamma C

Pia sa...

Han är så vacker, din pälsboll. Ögonen är det första jag fastnar för, de är så trygga och lugna.
Det var bistert, här var -10 men kändes som -30 minst. Det blir alltid mycket råare här nära havet.
Strålande start med två dagar, lite lagom innan man kan varva ner igen.
Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kramar
Pia

Helena sa...

Så fin han är din pälsboll! Underbar blick! Blicken säger så mycket om en hund. Visst är det kallt och friskt ute. Här i Västerbotten har vi temperaturer runt minus 24-29 grader. Men hundarna verkar vara ganska obekymrade under kortare promenader. Ha en riktigt fin helg!/Kram

Kia sa...

Men det är mysigt med snö. Så mycket ljusare men lite halt dock på vägarna....

Du är helt med på noterna. 😄 Om allt gick som det skulle och ska senare så blir det små bebisar i början på februari.

Ha en toppen helg!
Kram Kia