Sån där fredag

Jag lovade mig själv när det slog över till nytt år,
att i år skulle jag inte jobba så mycket.
Utan ta dagar av ledighet när det varit intensivt.

Och intensivt har det varit.
Med mycket övertid redan.
Alltså ska jag då väga upp det.
Med en ledig dag.
Som idag.


En dag till ingenting...
Förutom skrivandet.
Rökelser och kanske en bok en stund.
Så ska jag kolla på färg.
Jag tror att jag ska måla blått, mörk blå.
Med kontraster i guld.
Det ni, kan bli vad som helst.

Så en fin helg till er.
Ska ni göra något speciellt?
Kram Hannis

Ps. Anna.S, du får så gärna vara spökplump
när det gäller så här fina saker=))

Förstår att du blir sliten av att gå upp tidigt.
Jag älskar tidiga mornar när jag vaknar av mig själv.
På vardagarna när klockan ringer i mörkret...
då gillar jag det inte lika mycket=))

Hoppas att du får vila ifatt lite nu.
Och att allt gick bra hos läkaren.
Har glömt att fråga hur det har gått med allt.
Om du är okej nu.
Kram och fina helgen!







5 kommentarer:

Min Lilla Kokvrå sa...

Fint med ledig dag! Njut och ha det gott!
Kram Birgitta

HönaPöna sa...

Skönt att kunna ta sådan där dagar ibland... att jobba för mycket och bara rusa på gör inget gott.
Att jag har gått ner i tid och inte jobbar heltid längre är nog räddningen här ibland, även om det blir lite stressigare på jobbet när jag väl är där såklart :-)
Finaste fredagen till dej fina Hannis!

Suz sa...

Så välbehövlig med sådana dagar ibland! Hoppas du får en riktigt skön dag:)
Själv har jag startat med svtplay och Skumtimmen med Lena Endre i huvudrollen. Nu är det brödbak som gäller:) Blir nog lite städning idag, men också en stund med anteckningsbok.

Ha en fin helg!
Kram
Suz

Nyanser av vitt sa...

Hej fina,
Låter klokt att försöka ta hand om sig lite bättre. Blått och guld kommer att bli kungligt fint. Ha en mysig helg.
Kram Agneta

Flower of Fame sa...

Så härligt med en extra ledig dag. Hoppas du haft det bra. Kram Pernilla