Sammanfatta en helg

Det där med att sammanfatta en helg som gick så fort,
en helg med färg på händer och i ansikte, 
pulkabacke med en liten som blundar och en mamma som skrattar, 
stekta bananer och en film som jag fortfarande inte förstår...
Ungefär så.



Med det startar en ny vecka.
En lång den här gången.
Klämdagarna är över...
Något jag kommer att sakna,
känner jag så här på en måndagsmorgon.

Hur var eran helg?
Kram Hannis

Ps. Anna.S, det där med att röja är något jag skulle behöva.
Har fått ett sug efter att göra om hela hemmet.
Ta tag i sånt som ligger.
Det är ett projekt om något!
Men skönt när man kommer igång.

Just nu försöker jag hitta gångjärn i lagom storlek.
Som dessutom ska orka hålla en ram med glas.
Blir ganska tungt upptäckte jag när jag provade.

Hur gick det med ljusstaken?
Lät som att det kan bli något fint!
Kram




12 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Våran helg bestod ju som du vet av en låååång resa. Sen har vi inte fått mycket gjort. Och att få ordning på sömnen har inte alls gått nå vidare bra hittills.
Men jag ska absolut inte klaga! :)
Underbar resa och minen som värmen hjärtat för evigt!
Kram! :)

Flower of Fame sa...

Visst går en helg fort. Ser härligt ut på bilderna med all färg. Skapa är skoj. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Vår helg har fyllts med vänner och skratt... jag är trött som bara den efter att ha varit ledig såhär läge och vänt på dygnet, men bra trött. Nu var det upp i ottan som gällde idag... ha en fin start på veckan!

Hemma på Sjuan sa...

Här kommer jag också sakna de där extra lediga dagarna men veckorna går ju fort hur eller ur... Ha en fin start på veckan. Kram

Anna S sa...

Så kul för er att måla och gå loss med färger.! :-)
Kan förstå att helgen flög förbi.

Här har det stannats inomhus hela helgen. Har fixat lite med en anslagstavla med fågelkranium i metall på, och satt dit lite inspobilder. Har inte hittat en planka som passar till ljusstaken än, men det dyker nog upp. :-)

Brorsan var här i många timmar från kväll till sen natt l lördags. Det var fint att träffas, sist var på julafton.
Vi drack kaffe som blev bra på tredje gången gilt (måste ju vars starkt) och jag lagade linssoppa.

Röja och göra om är bra tycker jag. Brukar ändra något eller flera saker hemma varje dag för att få en ny energi.

Åh, fint med glas i ram till ditt skåp! Ibland är det svårt att hitta tillräckligt smala men ändå bärande gångjärn. Tänkte att man kan sätta ihop flera små också, som lodrätt under varandra. Om du inte tycker det ser konstigt ut. :-)

Fin start på veckan till dig! Hoppas att något fint fynd kommer din väg. Kramar!

House and Garden by Bia sa...

Roligt att "gegga" med färg, hihi...
Jaa veckorna går rasande fort !!
Här snöar det lite lätt nu och har blivit milt, bara -2 grader, men kylan kommer tillbaka. Vi håller på att renovera i sovrummet så det har tagit upp mycket tid i helgen ;))...
Må så gott !
Kram bia

Melody and M.E sa...

Tiden går fort när man har roligt! Så härligt för Myran att ha en moster som vill måla med henne!
Förstår att ni hade härliga dagar! Själv var jag på barnkalas och njöt av god mat och glada barn,
tårtan tackade jag nej till och var väldigt stolt över mig själv.
Önskar dig en fin vecka!
Kram M.E

Pia sa...

Så underbart att få måla med lilla Myran, och att Myran har dig som vill måla. Att få skapa med händerna utan något mål, det är barn bra på. Jag snöar oftast in mig för att få till ett motiv, om inte man blir satt att bara kladda på, då kan det funka.
Låter som en underbar helg!
Här har helgen gått i snölekens tecken. Krigaren har varit ute mer eller mindre hela helgen och lekt, det är så underbart att se.
Fin start på veckan!
Kramen
Pia

Kia sa...

Mysigt!
Vi hade en lugn helg hemma. En match på lördagen bara för A som har tagit upp handbollen igen.
Söndagen ägna jag åt kaninfix. Städa burar, satte in en bolåda till blivande mamman, bygga och måla på bur nr 2. En skön helg hemma.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Ida här och nu sa...

Låter som en underbar helg. Själv har jag åkt ut på landet och blivit omhändertagen. Varma bad, långa samtal, massa sömn och pizza. Kram

HWIT BLOGG sa...

Lite för fort och man hinner precis hamna i sköna soffhörnet på fredagen så är det vips söndagkväll igen! Låter som en rolig helg med härliga färger :)
Ha en glad vecka, ta hand om dig!
Kram från Titti

Lund Johanna sa...

Å vad härligt med färgkladd överallt! Det här med veckor utan klämdagar är något nytt helt klart. Imorgon är min tredje fredag den här veckan för att det känns som den måste ta slut snart... :)