När en vecka springer förbi...

Jag tyckte mig ha koll på läget.
Inför den här veckan.
Det där med vad jag skulle göra med min tid.
Men icke...

Så det har liksom skuttats runt,
bland ihopskjutna högar, målarsaker och täckpapp.
Som nu ska tas tag i.
Under helgen.

Det där med struktur är inte riktigt min grej alla dagar.
Men det blir alltid bra till slut i alla fall tänker jag.

Istället för att göra det som kanske behövs.
Så fotar jag tulpaner.
Överblommade, på väg ner i en soptunna.

Jag älskar dom mest när dom är så här.
Tulpaner måste vara en av de få blommor,
som fortfarande ser levande ut när dom blommat ut.

Den här veckan sprang liksom förbi.
Nu är det snart helg...
Ikväll ska jag måla vägg.
Så ska jag träffa systrarna en snabbis.
Bara för att jag saknar dom så mycket.

Vad ska ni göra?
Kram Hannis

11 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Mina tulpaner har också gjort sitt nu tyvärr.
Va härligt att du ska spendera lite tid med dina systrar det låter härligt.
Jag ska jobba imorgon men vi ska också ha våra underbara kontaktbarn i helgen så huset kommer vara fullt av härliga ungdomar.
Önskar dig en jätte fin fredag och myskväll.
Kram

Flower of Fame sa...

Vackra bilder på dina tulpaner. Ja ibland bara springer tiden. Så är det här också. Vips så är det helg igen. Ha en fin fredag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Äsch, jag hinner alltid hälften av vad jag har tänkt... Har ju tusen idéer, men förverkligar få. Men jag tänker, att så är livet, sån är jag, bara att gilla läget. Tid och ork och inspiration, allt ska ju sammanfalla och så är det ju inte alltid.
Men jag är så nyfiken på ditt målande och börjar fundera på var jag kan måla lite färg nån stans. Tyvärr är det nog för få väggar i mitt stora hus.... 😱
En fin start på helgen önskar jag dej fina Hannis!

Anna S sa...

Det är märkligt det med tid och hur den ter sej. Ibland flyter den iväg och ibland känns varje timme lång och man hinner en massa.

Så viktigt det du skrev om i förra inlägget. Att finnas där i den män man kan för varandra. Jag har länge känns igen mej i tex uteliggare och andra utsatta. För man vet att inget av den trygghet jag har idag är självklar och inte heller tagen för givet.,
En gest som en kopp kaffe och att man ser varandra betyder verkligen så mycket.

Så mysigt för dej att träffa systrarna dina!
Jag saknar mina systrar med, men pratar med en av dem varje dag ungefär. Antingen ringer hon eller jag.
Mina andra syskon går det ett tag mellan varje gång men det är kul när det blir av!

Jag har varit lite insnöad hela veckan och internet har inte kommit igång än efter snart en veckas avbrott.
Inte hela världen förstås, men lite irriterande.
Jag får besök idag och ska se om jag orkar mej ut för att köpa spik til mina projekt, eller om det blir att gå upp på vinden för att hämta trästommar till en sänggavel som är på G.

Ringde en vän som bor nära igår istället för att "bara" tänks på henne och vi ska ses i helgen. Ibland går det veckor mellan det att vi ses, men när det blir av är det trevligt.

Det låter som en go helg för dej, att måla vägg och styra upp.

Tack, ja jobbigt med väntan när det gäller hälsan.
Att jag avsagt mej min terapeut tar också på krafterna, det som varit. Hoppas att det löser sej fort så att jag kan få en ny som jag kan jobba ihop med och inte mot.

Fin helg till dej och kramen!

Lisa sa...

Vackert, det finns många blommor som är fina även efter blomningsstadiet :)
Trevlig helg
Lisa

Kia sa...

Jo, denna vecka sprang förbi!
M kommer hem idag så det blir mysigt. I morgon är det klättring för A sen ska hon och N till farmor och farfar.
De ska på teater med farmor, Ronja Rövardotter och sen sova kvar där.
Mannen och jag fick nästan barnfritt. :)
Söndag är vi bjudna på brunch av svärisarna då svärfar fyller år på måndag.
Lite burfix blir det nog också! Stod ute och såga lite mer panel som mannen så snällt tog hem igår.
Kallt om fingrarna bara men vad gör man inte för de små liven.....
Bianca börjar bli tjock om magen så någonting bör vara där, hoppas bara allt går bra!!
Du får väl ta med Myran och komma förbi någon gång och titta på kaninbebisar.
Kommer få fler i april/maj om det vill sig.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min vän.
Du visar alltid så underbart vackra bilder, jag förstår inte hur du bär dig åt :)?
Hoppas allt är bra med dig och att du har en mysig fredag.
Stor kram
Jessica

Lund Johanna sa...

Jamen så vackra!

Jag har inte gjort så mycket alls jag, och inte ska jag göra i helgen heller. Känns rätt bra tycker jag.

Hoppas du får en mycket härlig helg!

Mamma C sa...

Det är mycket man vill göra men man inte hinner med. Men det får ta den tid det tar, tycker jag. Den här helgen får allt man skulle vilja ha gjort läggas åt sidan. För vi ska på kalas, hälsa på svärfar på lasarettet och hälsa på hos min mamma. Sedan har nästan hela helgen försvunnit.
Kram Mamma C

Pia sa...

Tulpaner är vackra i alla former, och dina bilder ger nytt liv åt överblommade också.
Jag lovar att tala om hur filmen var, jag har längtat efter att se den sedan den hade premiär i julas. Jag gillade boken och hoppas att de har fångat det jag kände i filmen.
Den boken, om koltrasten som flämtande klamrar sig fast vid livet. Den är så vacker men samtidigt så sorgsen. All denna ensamhet, all denna oseddhet. All vilja att bli älskad och kunna älska.
Jag har beställt de två tidigare böckerna idag, bara måste läsa dem.
Önskar dig en fin helg!
Kramen
Pia

Helena sa...

Mina dagar rusar också iväg. Tycker aldrig det tar slut på måsten. Fastän jag bestämt att de inte får ta plats i mitt liv så kommer man ibland till det där läget då man måste ta tag i vissa saker. Som att fortsätta röja saker från mitt barndomshem. Jag börjar också gärna fotografera istället för göra annat. :-) Eller gosa med mina fyrbenta grabbar. :-) Fin fortsättning på helgen och njuta av att vara med dina systrar. Det är viktigt. Kram