Guldfeber...

Det kan hända att jag fick lite guldfeber i helgen.
Och i min iver så gjorde jag om badrummet till en målarverkstad...
Det där med att det kan vara bra att ha duschhörnan till att duscha i,
det glömde jag visst bort.


Varför guldfeber?
Det är ramarna i kökets fel.
Det var dom som fick mig att längta efter mera.
Mera färg, mera guld.

Och för att färgen som ska blandas ihop till väggarna,
kräver lite guld som kontrast.
Färgen blir nog inte riktigt vad tanken var från början,
Det är lite som vanligt när det gäller mig.
Först var jag på väg att fega ur lite,
Men det går alltid att måla om igen.

Men som sagt jag tror att den kräver lite sting,
 för att komma till sin rätt.
Ni ska få se sen när det är klart.
Guldfeber, så kan en helg hos mig bli...

Tack för eran fina input om varför ni är här!
Dom orden sparar jag i hjärtat.

En mjuk start på veckan till er.
Kram Hannis




15 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Ser fram emot resultatet. Låter häftigt. Ha en fin dag Kram Pernilla

Maria - Snickaregården sa...

Hahaha.... som det kan bli mitt i ivern att göra om. Ser fram emot att få se hur det blir.
Kram Maria

Maria - Snickaregården sa...

Hahaha.... som det kan bli mitt i ivern att göra om. Ser fram emot att få se hur det blir.
Kram Maria

Helena sa...

Underbart! Kreativt kaos när det är som bäst. :-) Älskar guldspeglar! Ser framemot resultatet. Ha en bra ny vecka. Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Är det nya/gamla stolen med läckra ryggen,
kommer bli väldigt fint detta. Ser fram emot
bild sen, behöver inspiration
Kramar/AM

EgenLya sa...

Ska bli kul att få se resultatet :)
Så otroligt roligt att se vad lite färg kan göra :)

Pia sa...

Ah, guld. Tänk vad man kan dåna till det emellanåt. Tyvärr gör jag det alldeles för sällan numer. Hade velat rumstrera till det alldeles väldigt ibland, men något håller mig tillbaka, jag vet inte vad, eller jo, det vet jag nog förresten.
Nyfiken på resultatet ;)
Var rädd om dig min vän!
Kramen
Pia

Nilla Q sa...

Snyggt!! Ser fram emot att få se resultatet sen!

Ha en fin måndag!

Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Underbart! Jag älskar Guld… och ser fram emot att få se resultatet!
Kram M.E

HönaPöna sa...

Å, så fint... kan tro att det blir hur bra som helst!

Lund Johanna sa...

Å så spännande!

Anna S sa...

Åh! Fint som sjutton och snus! Guld klär verkligen stolen och ramen.
Provar att kommentera, har haft/ har strul med uppkopplingen. Skrev ett svar till ditt förra inlägg som verkade gå upp i rök. Skriver om ifall det inte dyker upp.

Men åh, haha :-) så typiskt att ha grejerna i duschen. Låter som nåt jag kunde gjort med.

Kramers till dej!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Snyggt ! Nu blev jag väldigt nyfiken på resultatet :)
Kram Pia

Mamma C sa...

Blir nog toppen tror jag. Men jag vill se resultatet i alla fall.
Kram Mamma C

Kia sa...

Ska bli kul att se vad du hittat på nu. Blir säkert bra!
Om inte annat så lär du måla om det. :)

Varför är jag här? Jag varför inte. :)
Jag gillar hur du skriver. Öppet och ärligt utan krusiduller.
Du berör med dina texter.

Önskar dig en bra vecka!
Kram Kia