Det där rummet

är fortfarande inte klart...
Färdigmålat men inte färdigplockat om man säger så.


Blir en utmaning att få till det här.
En sån där lagom en.
Som ni ser på bilderna så ändras färgen,
utifrån hur ljuset rör sig.
Det vita blir för skarpt till.
Tar bort den där mjukheten som är viktigt för mig.
Så det blir ny färg på tygerna.
 tror att grått blir fint till.

Men först ska jag bara åka på konferens.
Mitt i allt.
Så ni ska få vila från tjatet om det blå ett tag.

Och tack!
För era fina ord!

Just ja, jag har fått mail om vart man hittar mina texter.
På höger sida har ni en "sidförteckning",
om ni klickar på Tankar och Sånt,
så kommer ni dit där texterna ligger.

Fin dag till just dig som kikar in.
Kram Hannis

12 kommentarer:

HönaPöna sa...

wow, det ser verkligen jättefint ut... önskar dej en härlig dag fina du!

Flower of Fame sa...

Så fint det blir. Härlig färg. Ha en fin dag Kram Pernilla

annika sa...

Älskar hur du låter ljus och färg samspelta. Ha det fint på konferensen! Kram

Kolonilotta sa...

Önskar dig fina och givande konferensdagar.
Skickar en varm kram i morgonmörktet!

House and Garden by Bia sa...

Känns ombonat och lugnt ;))
Och papegojan är ju för bedårande ;))
Ha en fin ljus dag !
Kram bia

Anna S sa...

Det är en så fin ton på blå du har fått fram. Och häftigt att den ser så mörk ut, nästan svart när det är mörkare. Kan förstå att du är nöjd med den!
Kakaduafågeln känner jag igen. :-). Jag köpte ju en sån i en liten inredningsbutik i somras. Nu är Tobbe på vinden och ugglar i väntan på bättre tider.

Idag har varit en sovdag. Känner mig mycket pressad av situationen som varit med psykologen. Och jag tar alldeles för lätt på mig skuld. Fastän alla jag litar på säjer att det inte är mitt fel. Dumma mönster som hänger kvar från barndomen.

Hoppas att det blir bra på konferensen!

Till helgen kommer min kära barndomsvän (vi hittade tillbaks till varandra för några år sedan efter att vi båda mått dåligt på varsitt håll i en massa år). Vi ska fira att vi fyllde jämt och jul och oss själva. Ska slå in presenter ikväll tänkte jag. Vi sågs han och jag i somras och har sen dess bara sms:at och så.
Jag hoppas få må bra så att jag orkar.

Det du skrev om i förra inlägget är ju så viktigt.. Att se bortom. Jag blev tagen av inlägget och visste inte vad jag skulle skriva. Det är smärtsamt också att se vad som är bakom saker, varför vissa personer väljer vissa saker, eller att de hamnar på såna livsvägar.
Men vi är alla människor.

Kramen till dig!

Kia sa...

Färgen ser varm och gosig ut. Fint!
Var hemma hos ett par kompisar nya hus i helgen. Inte nytt nytt men nytt för dom.
Det kändes så fint och ombonat. Så när man kommer hem så vill man fixa ordning.
Tanken leker med att måla om i vardagsrummet. En mörkare färg men tar det när det är varmare då fönstrena ska målas också. Sen så har vi lite annat som måste fixas innan. Förvaring....

Ha det toppen!
Kram Kia

Mamma C sa...

Trodde först du skaffat en kakadua när jag skrollade ner i ditt blogg inlägg. Trot gråa toner blir toppen till färgen på väggen.
Kram Mamma C

Inka sa...

Hej Hannis!

Kommer du ihåg mig? Inka. Vad fint du gör 😀 Du har inte fb?

Inka Östmark

Melody and M.E sa...

Du gör inte bara vackert och mysigt i ditt hem, du tar också helt fantastiska foton på det du gör!
Jag skulle kunna ha dina foton som tavlor på mina väggar! Jag bara älskar dina guldramar! På lördag ska jag ta en loppisrunda och se om jag hittar åtminstone en att börja med!
Hoppas du är på en rolig konferens!
Kram M.E

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Superfina bilder..
Vackert... vackra bilder, det kommer ett lugn över mig inne hos dig.
Hoppas du mår bra och har en fin kväll.
Stor kram
Jessica

VisaLiza sa...

Ser fint ut även om det inte är klart ännu. Tänker att kanske blir en aldrig klar, ett boende är mer som en process där allt flyttas om allt eftersom. Kramar Liza