Bland dammtussar och högar av saker

Jag vaknar bland dammtussar och högar av saker.
Smyger runt och väntar på att grannen under ska vakna.
Så jag kan skjuta runt på saker.

Till morgonkaffet så summerar jag konferensen eller kick offen,
vad det nu ska kallas.
Känner mig nöjd.
Överlag.
Nöjd med det mesta.



Så nu väntar jag lite som sagt,
bland dammtussar och högar av saker,
Med en känsla av att vara nöjd.
En bra känsla att starta en lördag på.

Härlig dag till er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, du ska absolut inte känna skuld!
Du har det fria valet att säga nej till saker som inte är bra.
För dig.
Men jag fattar vad du menar.
Dom där gamla känslorna som tar grepp i en.
Och man lastar sig själv...

Låter härligt med din vän.
Att fira lite.
Och att hitta tillbaka till varandra.
Hoppas att ni får det riktigt mysigt!

Så hoppas jag att du får må bra i helgen.
Njuta av firande och vänskap.

Haha, visste väl att det var lika papegoja!
Jag gillar den.
Får rädda den från pälsbollen då och då,
han är rysligt nyfiken på den!

Stor kram!








9 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härligt med en sådan lördag. Jag blev så glad att du tänkte på mig när du tittade på kaktusarna. Då har jag inspirerat lite i alla fall. Ha en härlig lördag Kram Pernilla

Villa Freja sa...

Låter härligt. Jag hade också planer på att "skjuta runt saker" i mitt vardagsrum idag. Får se hur det blir med det med feber i kroppen. Kram.

Nyanser av vitt sa...

En mysdag vännen. Ha en fin sådan. Sköt om dig.
Varm kram
Agneta

House and Garden by Bia sa...

Jaa här går det i slow motion , hehe, sitter ännu i morgonrocken, men jag städade i går, så det är gjort!
Ha en fin dag min vän !
Kram bia

annika sa...

Nöjd. Eller santosha :) Det är ett fint tillstånd. Kram!

HönaPöna sa...

Fin dag till dej... lördag liksom, fint det!

Kia sa...

Själv vakna jag av att N var uppe, fråga vad kl var. 6, du kan sova en stund till!
Smilla börjar vanka runt. Jag tänkte jag skulle sova lite längre idag då jag hade svårt att somna och har vändit och vridit på mig inatt. Men så var tydligen inte fallet. kvart i sju kommer N igen och undrar om hon kan gå upp nu? Ja, gör det. Smilla kommer och undrar om vi ska gå upp? Nä, gå och lägg dig.
Hon går tillbaka till sin säng och lägger sig och jag ligger fortfarande vaken sen N kom första gången.
Hm sovmorgon vad är det. Okej kom nu Smilla nu går vi upp och ut och powerwalkar lite. :)

Klart Myran åtminstone ska få titta på dom och klappa lite......
Ha det toppen!
Kram Kia

Helena sa...

En gåva att kunna vara nöjd. Och en fin känsla. Ha en fin fortsättning på helgen. Kram

Therese sa...

En deilig start på dagen og følelsen av å være fornøyd er god å ha med seg. Jeg tror kanskje det bare er du som kan få rot til å bli så pent på bilder!

Det er så mange innlegg jeg skulle ha kommentert på, ikke fordi du forventer det, men fordi tekst og bilde har "gjort noe med meg", men nå ligger jeg så langt etter at jeg nøyer meg med å starte her igjen. Du er så god med ord, Hannis og dine holdninger til livet og medmennesker varmer meg, nok en gang.

Håper du får en passe mjuk søndag. Jeg skal en tur i skogen og ha venner på middag, det blir en god dag.