Röd

Temat på Malins fotoutmaning är röd.

Dom ligger på ett fat.
Nyponen som får bli en del av en krans.

Just den där nyansen av röd,
som jag tycker om.
Den som förvandlas av tiden.
Från klar till lite mörkare, djupare.




En liten krans,
att hänga på en vas med lärk.
Som en kontrast i det grå ljuset.

Kvar på fatet ligger resterna.
Som får förvandlas lite till.

Fotoutmaningen börjar närma sig slutet.
Kommer att sakna den.
Den har verkligen varit en utmaning.
En rolig sån.
Tack Malin för att du har bjudit på det!

För att se flera bidrag så klickar ni här

Kram Hannis
Ps. Anna.S Hoppas att du är okej!
Fin helg till dig 
Kramen


20 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Du får alltid till dina foton på ett fantastiskt sätt. Och denna gång är inget undantag!
Önskar dig en riktigt fin helg och lucia!
Varm kram i mörkret. ❤

Flower of Fame sa...

Så fint på röd. Jag kommer också sakna hennes utmaning. Den har varit skoj. Ha en fin dag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Vackert med de där nyponen. Önskar dig en fin fredag o helg. Kram

HWIT BLOGG sa...

Nyponrött...
JÄTTEFINA bilder som vanligt!
Ha nu en skön helg och 3:e advent.
Vinterkram från
Titti

Katarina sa...

Hoppas du visar upp kransen sen när du är klar med den, känns redan lockande med alla de fina sakerna i den.

choicesbyannie sa...

Verkligen fantastiska färger, dina fotografier är alltid så vackra. Tack för det.

Fin helg önskar jag dig
Kram
Annie

Trädgård På Djupet sa...

De där färgerna är ju de bästa så här års! Mörkgrått och mörkrött...Mmmm

Helena sa...

Vackra foton med känsla i! Den där djupröda färgen som är en favorit hos mig. Jag håller med dig - man kommer att sakna Fröken Fotos utmaningar. Önskar dig en riktigt fin luciahelg. Kram Helena

HönaPöna sa...

så mycket vackert på dina bilder... nypon, lärkkottar och de där kvistarna som jag inte minns namnet på :-)
Fin fredag till dej!

Mamma C sa...

Torkade nypon är vackert och din krans var fin runt vasen.
Kram Mamma C

House and Garden by Bia sa...

Rött är sött, hihi....fint med nypon kvistar ;))
Jag önskar dej en fin och mysig helg !
Ha det gott och sköt om dej vännen !
Bia

Fröken Foto sa...

Vackert! Älskar att ta in naturen!
Tusen tack för dina fina ord hos mig :) Stor kram till dig.

kram kram Malin

Tatjanis sa...

Så så vackert, blir glad av dina bilder :-)

Melody and M.E sa...

Som vanligt helt underbara foton hos dig! jag plockade nypon och dekorerade
vår dörrkrans med dem, men nu finns det bara två nypon kvar!
Kanske fåglarna äter nypon, annars är det väl Gorm och Helga som
försett sig!
Önskar dig en riktigt fin helg!
Kram M.E

Anna S sa...

Hej Hannis! Så fina saker du visar. Gillar både bilderna i köket skarpt (det lite mörka) , bokmärket du gjort av bestickskaftet och pysslet med kransar.
Jag tycker också om den lite rostigare kulören av rött, inte klarrött. Men har svårt att ha färger omkring mig.
Lärkkottar och grenar är dekorativt!

Jag har fortfarande inga juldekorationer framme, men har pysslat med lite annat hemma den senaste veckan. Har länge velat ha TV'n närmare sängen och då jag fann ett bra stycke trä i soprummet så blev det äntligen gjort. Gjorde en enkel platta och satte på en metallkonsoll under. Sen en metalldel jag hittat som sladdarna får löpa i. Blev ganska nöjd.
Och katten har tittat marigt på TV'n på väggen. Det kanske verkar helt knasigt för henne. (?)

Har även börjat på ett nytt mindre skåp. Tycker om att ha lite projekt att fixa med när jag orkar. I slutet av dagen så ger det ny energi.

Jag har fastat i tre hela dygn inför en undersökning som var i torsdags morse. Jag ville ju att undersökningen skulle kunna genomföras denna gäng.
Förutom buljong, te utan mjölk och en massa äpplejuice så skulle jag ha i mig tre liter av ett medel som smakade bräckt vatten med rävgift. Hade halstablett för att alls få ner all den räliga drycken.
Men det funkade. Undersökningen tog tid men jag ville bara ha det gjort och stängde av känslorna.
Den visade inget fel där , vilket var en lättnad för mig.
Hade varit rädd för sjukdom, men det såg helt friskt ut.

Sen har det blivit mycket vila efter det. Det tog på krafterna att fasta. Känns som en sån oerhörd lyx att få äta och att kunna ta en latte härhemma nu. Ibland saknar man inte det man har förrän det tas ifrån en.

Hoppas att din helg är bra! Kramar härifrån! :-)

Hanna sa...

Så vackert det ser ut!

Villa Freja sa...

Fint att pyssla med naturmaterial. Kram.

Kia sa...

Jag gillar rött! Tänkte köpa mig en röd kamera men den finns inte i lager just nu så då får det bli en svart.
Hoppas helgen varit bra!
Kram Kia

Bakom dörr nr. 11 sa...

Kikar in och önskar dig en fin kväll.
Underbara bilder som vanligt.
Kram Pia

Sandra sa...

Dina fina texter ihop med de vackra bilderna är verkligen magi!