Paolo Roversi

Startar veckan med mitt kök igen.
Min stora favorit förutom Mary Ellen Mark,
är Paolo Roversi.
Båda dom fotograferna har ett mörker i sina bilder som jag älskar.
För att det är kombinerat med mjukhet.
Mary Ellen dokumenterade livet, en del av det svåra.
Paolo fotar mycket andligt, mystik, som en annan plats.
Att vara i.
Oavsett om det är mode eller porträtt.

Nu har jag släpat fram gamla ramar.
Målat dom i guld.
Och tagit fram planscher och mina bilder från Paolos böcker.



Dom passar i guld, hans bilder.
Det är som att dom förstärks mot väggen.
Och i guldet.
Det mörka med det mjuka.
Det är fint att njuta av.

Till er, 
en bra start på veckan.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag blir glad av att läsa att värdena är bättre.
Men jag tycker inte om att du fortfarande har det jobbigt!
Hoppas nu att undersökningarna ger resultat,
så att du får tillbaka lite kraft.

Visst är det farligt att tänka vi och dom...
Håller med dig om att det är rädsla som ligger bakom.
Det okända skrämmer ofta.
Så är det som ett kvitto på misslyckande också.
Att inte passa in i mallen.
Trots att man inte vet vad som ligger bakom.
Sorgligt på ett sätt.

Adventspyssel kan vänta=))
Det blir ju liksom advent ändå.
Det viktigaste är att vila.
Och få krafterna tillbaka.
Stor kram!


13 kommentarer:

HönaPöna sa...

Så vackert... det där ramarna är underbara och gör sej verkligen så fint mot både bilder och vägg!
Konstigt att du inte kom in på min blogg tidigare, blev lite orolig när jag låg i sängen och läste på instagram, men allt var ju i sin ordning.
Ha en fin start på veckan!

House and Garden by Bia sa...

Så läckert det blev där på väggen ;))...fin kontrast med rustika ramar till bilderna.
Hur det går med loppisgrejerna vet jag inte än ;)...man hyr en hylla i en vecka (men nu får man två veckor till priset av en för det är premiär) och sen får man se hur mycket man har sålt (förhoppningsvis mycket, hihi) och sen får man pengarna...man kan även hyra i en månad och då blir det lite billigare...
Här blåser det idag men solen är på väg upp ;)
Ha det gott !
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Blev helt förälskad när jag såg din
tavelvägg på IG, den stora bilden kände
jag ju till och har nu kollat runt lite om
honom och hans verk. Tokgillar ditt ramval,
precis i den stilen som jag är just nu.
Underbart!!
Kramar/AM

Maria - Snickaregården sa...

Gud vad snyggt det blev. Gillar ramarna, gav tyngd åt bilderna. Din väggfärg... underbart mjuk grå
Kram Maria

Flower of Fame sa...

Så fint det blev. Snyggt med guld emot den grå väggen. Gillar motiven skarpt. Ha en fin dag Kram Pernilla

annika sa...

Tycker om ramarna, tycker om väggen. Men bilderna ger mig nästan kalla kårar. Det är något oförsonligt i blicken känns det som. Men som vanligt det finns i betraktarens öga. Man får ju också tycka olika :)

Helena sa...

Underbara ramar. Fanns några liknande ramar från min mor... tyvärr gick en sönder... Och så fint mot den nymålade väggen. Kram

Kia sa...

Passar bra till den mörka väggen!
Ha en toppen vecka.
Kram Kia

HWIT BLOGG sa...

Ja dom bilderna känner jag igen, helt fantastiska! Kul och inspirerande med fotoböcker...
Ha en glad dag!
Kram Titti

Helén i Vilrummet sa...

Jag tycker det är så himla läckert med guldramar. Fram för mer guld i tillvaron! Speciellt mot mörka väggar. Urläckert! Sen att de fylls med bilder från Paolo Roversi gör dem ju inte mindre vackra.
Kram Helén

Ida här och nu sa...

Så vackert!

Nilla Q sa...

Gillar verkligen guldramarna till de mörka bilderna. Superfint!!

Kram Pernilla

Mamma C sa...

Vilka maffiga och snygg ramar till dina fina bilder.
Kram Mamma C