En tavla...

Suckar och skakar på huvudet.
Står där med penslarna och tittar rakt ut genom fönstret.
En tavla som inte blir vad jag vill.
Den saknar den där vackerheten som jag vill ge den.


Det känns bara som kladd.
Irriterat kladd.
Då är det bara att släppa det.
Lägga fokus på annat.

Jag har liksom lite sömnbrist just nu.
Det har blivit en av dom där cirklarna,
som ibland måste brytas.
Sömnbrist är aldrig bra.
Det påverkar så mycket.

Istället för att snurra runt i sömnlösheten,
så går jag upp.
Rullar ut mattan och sträcker ut kroppen.
Försöker andas.
Omgiven av tända ljus och rökelser.

Dricker varm mandelmjölk med honung.
Läser böcker med vackra rader.
Och tänker att det släpper snart.
Tills dess får det bara vara.
Som det är.
Det är okej det också.

Till er, mjukhet.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, en helig ko=))
Ett bra uttryck!
Just nu när jag åkte in i tröttheten så känner
jag att det är ett plus att jag tar det för
vad det är.

Det är kul att göra det personligt.
Att skapa egen tradition,
Istället för det där tillrättalagda.

Skrattade gott åt din kattfrökens stirrande på tv:n.
Hon funderar nog på vad som hände

Vad duktig du är som klarade fastan!
Och så skönt att det inte var något fel.
Vilken bra känsla.
Stor kram!











9 kommentarer:

HönaPöna sa...

Sömnlöshet är aldrig bra... jag är en riktig sovare, och om jag nån natt har problem med det så får jag nästan panikkänslor. Hoppas att det snart går över för dej.
Och så fnissar jag lite åt din kommentar om min bräda, tänker att jag måste ju visat den hur många gånger som helst för att du hur många gånger som helst ska kunna skriva att du ska göra en sådan. Kanske ska jag bara skicka upp en med posten!
Ha en fin dag du!

Suz sa...

Åh, det där kan jag känna igen ... sömnlösheten. Och trött blir jag. Vardagen behöver ju liksom fungera ändå, trots att vilan inte riktigt är på plats. Hoppas du snart är igenom det och får sova lugnt.

Och vad gäller julen - vad gör det om vi inte bakar pepparkakor eller går all-in? I år har jag knappt tagit fram något julpynt utöver adventsljusarrangemang och granen. Det har liksom inte kommit den rätta känslan. Och då får det vara så. Här är riktigt mysigt ändå.Men jag förstår din vän med barn, då blir det lätt en samvetsfråga och kanske tvång. Vår dotter är 20 nu och har precis samma inställning som sina föräldrar i år - less is more. Vi njuter av mys och godsaker istället.

Ha det fint<3
Kram
Suz

House and Garden by Bia sa...

Vred mej i natt flera ggr och hade svårt att somna...men till slut så ;))
Man blir så seg om man inte får tillräckligt med sömn...alla är vi olika men jag måste ha 8 timmar annars blir jag grinig och slö...hoppas din sömn kommer tillbaka ;)).
Önskar dej en toppen dag...och du, gör som jag stressa lagom ;))
Kraaam

Flower of Fame sa...

Hoppas det snart vänder och du kan sova gott igen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Du målar sömnbrist! Så bara du fått
sova kommer tavlan och bli som du vill.
Ha det gott snart är det jul och lite
lediga dagar.
Varm kram/AM

Pia sa...

Var rädd om dig min vän <3 Sömnlöshet är vidrigt, på riktigt. Kroppen blir stressad och man kommer inte ner i varv.
Hoppas att det snart vänder!
Kramen
Pia

HWIT BLOGG sa...

Ja det är så ibland...du gör något i alla fall! Jag snurrar vidare i sängen och blir bara irriterad. Lite mandelmjölk och måleri kanske vore något även för mig!
Vinterkram i vintermörkret,
Titti

Kia sa...

Sömn är bra. Själv har jag alltid sovit lite dåligt. Lätt väckt och vaknar oftast flera ggr på natten. Men det går lite i vågor, man vänjer sig med att ha det så. Ibland får jag sova bra en tid för att sen gå tillbaka till det sämre.

Ang julen så nä, så mycket stämning är det inte nu. Mer höst. Har inte haft julfeeling på flera år....
Men granen är klädd och stjärnorna hänger i fönstren. Tar det lite som det kommer. Har inga måsten utan gör lite som jag känner. Brukar göra ischoklad men struntar i det i år. Ingen lust. Ska prova en annan grej som jag hitta på mjölkpaketet om jag får tid. Eller har lust rättare sagt. :)

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Ida här och nu sa...

De är väl fantastiskt att du kan tänka så. Att de går över. Att de är nu. Du gör lugna fina saker för dig själv. Och väntar ut de. Kram