Dom där halsbanden med vackra ord...

Min svägerskas julklapp blev ett halsband.
I färger som jag tänkte skulle passa henne.
Mjukhet och med detaljer av mässing.

Pärlor knyts alltid med vackra tankar.
Fylls med ord som är viktiga.
Som glädje, stillhet, kraft, energi, kärlek.
Sånt som vi alla behöver.

På ledigheten,
då ska jag knyta ännu mera.
Så jag fyller papper med vackra ord.
Som jag sen ska ha till halsbanden.
Märkligt kanske men jag är aningens vidskeplig sådär..

Kommer på mig själv, igår,  att stå vid pendeltåget.
Och högt säga:
- Stjärnstoff, magi, själafrid,vingslag.
Ser att en kvinna tittar på mig och ler.
Kanske funderar hon på vad jag tänker på.
Jag ler tillbaka.

Och tänker i tystnad den här gången,
vingslag,
hur vackert är inte det att bära i ett halsband.
Det får bli det första jag gör.
Ett halsband med vingslag i.
Som önskningar inför det nya året.

Kram Hannis

Ps, Anna.S, så härligt att läsa om din jul!
Känns som toppendagar.
Älskar grabbens kommentar=))
Det är inte lätt det där med ord när man är liten.

Visst blir det en annan energi när december
börjar ta sig mot slutet.
Får alltid lust att börja göra om då.
Släppa in det nya på något sätt.
Skönt att du känner lite energi för det tycker om.
Det är det viktigaste,
att göra det man tycker om att göra.

Här är det just nu en Pälsboll som är livrädd.
Alla dessa raketer...redan liksom.
Hade en otrevlig upplevelse igår,
då det smällde precis bredvid oss.
Kunde knappt ta mig hem med honom...
Så vi håller oss inne på kvällarna.

Stor kram!











10 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Stjärnstoff, magi, själafrid och vingslag...det är verkligen vackra ord. Blev fast en stund vid dom orden och tänkte på all hysteri innan jul och nu är det rea hysteri istället!
Jag tar med mig de där orden in i nya året. Tack Hannis!
Kram Titti

Flower of Fame sa...

Så vackert med fina ord i halsbands knutarna. Det ska jag ta med när jag knyter halsband. Stackars pälsbollen. Här går vi inte heller ut på kvällarna. Fast jag har starkare mediciner nu till Tippen så det är lite drägligare för henne. Ha en fin dag Kram Pernilla

Fru Eriksson sa...

Vackert ♡...
Gott Nytt År önskar jag dig & de dina!

/Kram

Ulrika sa...

Åh så fint halsband♥

Pia sa...

Dina fina ord vandrar med mig tillsammans med halsbandet. Hela julen har det följt med mig.
Jag tar också med mig dem in i det nya orörda året.
Kramen
Pia

Marika sa...

Så vackert med orden du väver in!!! Tänkte på dig idag i en affär som jag alltid måste besöka när jag är i Sverige. De hade vid kassan ringar gjorda av gamla silverskedar. Precis som det du gör. 300 kronor tog de för en ring. Det du, kan kanske betala ett lite bränt köksbord. Sen tänkte jag en sak till: skönhet. Kramar i massor

House and Garden by Bia sa...

Härliga ord till dina fina halsband ;))...gillar dom skarpt ;)
Ja snart är ett nytt år här....jag gillar nog nyår bättre än julen...så härligt med fest och glamour ;))....så jag ser framemot den stora dagen!
Ha nu fina dagar...och sköt om dej !!
Varm kram bia

Ida här och nu sa...

Så vackert! Jag tror din kärlek och orden du lägger in finns i halsbandet och ger det till bäraren. Kram

Melody and M.E sa...

Tack Du fina och vackra kvinna, som både strösslar och knyter in de vackraste, mjukaste ord och tankar av
värme och kärlek i allt det du gör, tack för alla fina, känslosamma och berörande inlägg du gjort under 2015! Vi önskar dig och Pälsbollen ett riktigt Gott Slut på det här året och Ett Helt Fantstiskt och Underbart 2016!
Kram och nospussar från oss!

annika sa...

Vackert halsband, vackra ord och vackra du ✨✨