Det ommålade köket

Jag berörs av era kommentarer.
Tack för era fina ord.
Birgitta och Gunilla, en extra kram till er!

Mitt kök har som sagt fått ett nytt liv.
Mixade grå färg som fanns hemma,
 med färg (lite mera åt det bruna hållet)jag fick från en vän.
Så hade jag i lite rött och lilla.
En ren chansning med andra ord.

Det blev en färg jag blev kär i.
Om man nu kan bli kär i färg...
Den liksom rör sig.
Varierar sig i hur ljuset faller.


Har jobbat lite för mycket den här veckan.
Det märks att det närmar sig jul i min bransch.
Allt ska göras klart.
Då längtar jag hem lite extra mycket till det varma köket,
rökelserna och dom tända ljusen.

Härlig dag till er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hur har du det?
Kram!

11 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Vilken underbar färg. Gillar den skarpt. Ha en fin dag Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Underbart fint, absolut en färg och
bli kär i. Den blandningen satt där den
skulle, bra gjort och blanda hemma.
Läste förra inlägget nu, jag har också
jobbat långa dagar och halsont som inte
vill släppa taget. Men älskar dina inlägg
även om du inte ser någon kråka från mig försöker
jag läsa. Och när du ger ut boken, för det bara
måste du!! Jag köper ett ex direkt, gärna
signerat :)
Massa kramar/AM

Birgitta sa...

Go'morgon
Så härlig ,,, blev ju underbart fint !!!
Har själv en gråtonad fondvägg i mitt sovrum ,,, (som jag är sådär lite tokkär i)
Njut dagen & ha det bäst fina du
Kramar om/

Ulrika sa...

Fint!

Kia sa...

Ser snyggt ut!
Jo, det är mycket nu.
Inte så mycket i veckorna men helgerna har vi saker hela tiden fram till jullovet.
Men men snart ledig.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Helén i Vilrummet sa...

Det ser verkligen vackert och varmt ut.
Du får ta hand om dig hjärtat och försöka koppla av när du kan.
Kram Helén

House and Garden by Bia sa...

Visst kan man bli kär i en färg !!....snyggt blev det!
Jag älskar grått...blir liksom aldrig less på den färgen, och den finns ju i så många nyanser också ;))
Vi fick ett vitt puder på marken i går kväll, men nu är det nästan borta och varmare ska det bli så...
Ha en toppendag !!
Kramar från bia

HönaPöna sa...

Den ser helt ljuvlig ut den där färgen... mysigt i ditt kök!
Och nu när jag tänker på det så vet jag inte vad din bransch är, det borde jag kanske ha koll på?! :-)
Nåja, kram till dej, önskar dej en fin dag!

Mamma C sa...

Snyggt och spännande att blanda till själv.
Hoppas din dag varit bra.
Kram Mamma C

ann sa...

Så vacker färg, som en grå skimrande fågelvinge lisom!

Helena sa...

Så fint med den nya färgen. Färg som ändrar nyans gillar jag. Det blir liksom mer liv. Här har det också varit för mycket jobb, även hemma på kvällarna. Blev en lite längre paus från Blogglandia än tänk.... Kram