Bokmärket

En av dom där gafflarna som ligger i en korg,
fick bli ett bokmärke.
Till en av mina gamla favoritböcker.
En brors berättelse om en av de stora.
Det passar där.
Lite slitet och skavt.


Nu återstår att se om jag kan göra något av det som blev kvar.
Har fått en liten brännare av en vän.
Så att silvret kan hettas upp.
Och formas.
Så kanske kan jag lyckas.
Tänker att det kan bli en ring.

- Elda inte upp köksbordet bara, säger hon.
- Ska försöka, fnissar jag.
Med lite skräckblandad förtjusning.
En brännare med gas i.
Kan sluta hur som helst i det här hemmet.
Men jag ska prova i alla fall.

Till er, en kram och lite lugn.
Hannis







18 kommentarer:

annika sa...

Så fint min vän! Och jag gillar också Jimmie Hendrix. Ha det gott!

Flower of Fame sa...

Du är så fiffig. Så vackert bokmärket blev. Kommer bli en fin ring också. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

haha... ja, men du, elda inte upp köksbordet, det vore väl synd, det som är så snyggt!
Ha en härlig dag och lycka till!

Marika sa...

Så vackra saker du gör. Och du, nu blev jag nyfiken på boken! Kramar! (tror inte alls att du kommer att elda upp köksbordet!)

Maria - Snickaregården sa...

Haha.. spännande :) Fiffig idé om att göra en ring av en gaffel. Kan bli riktigt snyggt.
Kram Maria

Maria - Snickaregården sa...

Haha.. spännande :) Fiffig idé om att göra en ring av en gaffel. Kan bli riktigt snyggt.
Kram Maria

Therese sa...

Så perfekt! Og nydelige bilder.

Lov meg at du ikke brenner opp kjøkkenbordet ditt for det er ett av de aller fineste jeg vet om.

Håper du har frisknet til og har det bedre denne uken, lag deg gode stunder!

Fru Eriksson sa...

Wow,vilket underbart Bokmärke så läckert ♡ ...
/Kram

Melody and M.E sa...

Snyggt bokmärke! Undrar om han kan ha med det på flyget? Fast det har ju varit en gaffel
och ingen kniv, så det måste väl passera säkerhetskontrollen!
Kram M.E

House and Garden by Bia sa...

Åh så vackert bokmärke...och garanterat ensam om det är du säkert också ;))
Fint med sådana bokmärken när böckerna ligger framme ;)
Ha en fin dag min vän !!
Kram

Ida här och nu sa...

Men va fint! Vilken härlig idé! Ska bli spännande att se vad du kommer göra med resten av den. Och hur de går med brännaren. Kram

Tatjanis sa...

Jag hoppas du använder brännaren på balkongen... :) var rädd om dig!

Kram

Mamma C sa...

Jisses, det där lät lite scary tycker jag. Fint bokmärke blev det i alla fall.
Kram Mamma C

Anna sa...

Vilken fin och lite annorlunda grej. Och bokmärken kan aldrig bli för många. /Kram, Anna

Kia sa...

Lycka till med brännaren men ta det försiktigt!
Fint bokmärke.
Ha en toppen dag!
Kram Kia

HWIT BLOGG sa...

Vilken grej! Ett snyggt bokmärke vill alla ha! Ja var försiktig där med gasen nu ha ha...
Ha en skön decembervecka!
Kram Titti

choicesbyannie sa...

Så vacker det blev min vän och ja var försiktig med brännaren .
Kram
Annie

Helena sa...

Mycket snyggt och kreativt. Och en ring av den andra delen av gaffeln kommer bli så fint. Ser ovan att flera har skrivit att du ska vara försiktig med brännaren... :-) Fin luciahelg till dig. Kram