Svart/vit

Temat på Malins fotoutmaning är svart/vit.

En Myra på bild.
Allt annat än svartvit,
är hon våran virvelvind.
Jag älskar dock bilder på människor i just dom nyanserna.
Kanske för att det är så lite som stör då.
Men hon, hon har flera nyanser.

På upptäckarfärd, utforskande och vild ibland.
Så nära, skrattandes och tillitsfull.
Ibland med en blick,
som att hon ser rakt igenom oss.


Det där rufset i håret.
När hon är på upptäckarfärd.
Dom snabba vändningarna.
Mellan att springa fram och sen vilja bli buren.

Full av det där livet.
Utan tankar på vad som är rätt eller fel.
Bara leva i livet.
Som är allt annat än svartvit.

För att se flera tolkningar så klickar ni här

Kram Hannis

Ps. Anna,S, munkavel var ett bra uttryck.
För om det inte pratas om det svåra,
 så blir man ju just ensam om det,
Jag tror nästan att det är det värsta.
Känslan av att vara ensam med sina tankar.

Och skulden...
Den tror jag att alla barn som på något sätt
har upplevt utanförskap bär i olika form.
Att inte kunna fixa,
det blir ett tungt ok att bära.
Sånt stannar kvar länge.

Det är egentligen märkligt med tystnad.
Att det är så hemskt att prata.
Om sånt som människor går igenom hela tiden.
Det gör det hela bara värre.
Ändå så bits det ihop.
Som att duktigheten ligger i att vara tyst.

Hur mår du nu?
Är du bättre?

Stor kram!
Ps igen, det gick bra att prata med barnet.
Det kändes fint att ha det samtalet.
Många tankar som lyftes.




16 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fina bilder på lilla Myran. Härlig glädje med barn. De får en verkligen att leva. Ha en fin dag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Svartvitt gör sej så bra när man fotar människor... fina bilder på din lilla Myran.
Fin fredag till dej!

HWIT BLOGG sa...

Bara leva i livet...det var en rad jag fastnade för som du skrev.
Underbara svart/vita bilder, skulle vara kul att göra fler bilder svart/vita faktiskt. Jag är dålig på det, ser allt i färg hi hi!
Kramis denna fredag...
Titti

House and Garden by Bia sa...

Fint med svartvita bilder...fina bilder på lilla Myran ;))
Men tystnad behövs ibland...jag själv gillar tystnaden ibland...att bara vara i sej själv...kanske meditera...
Önskar dej en toppen helg min vän !
Kramis

Katarina sa...

Gillar dina närbilder på ungen och vackert blev det i svartvitt.

Hemma på Sjuan sa...

Så fina bilder! Som alltid och dina texter de berör mig varje gång. Kram

dahlia sa...

Det var riktigt fina bilder det här....

Ruth | HungryHeart.se sa...

Oerhört fina bilder du tagit på lilla Myran...

Pia sa...

Underbara bilder på den fina lilla myran. Att få mjukheten i svartvita bilder tycker jag är svårt. Mina blir oftast rätt hårda. Får träna på det.
Orden som du sveper in bilderna i är lika förtrollande som alltid.
Önskar dig en fin och mysig helg!
Kramen
Pia

Fröken Foto sa...

Du och din text alltså... den trollbinder!

Fin fredag! Kram Malin

Mamma C sa...

Helt suveräna bilder i svartvitt.
Kram Mamma C

Helena sa...

Underbara foton i svartvitt. Det är som du skriver - att gestalta människor i svartvita foton är intressantare. Mindre som stör. Här har jag inte ens prövat det där med svartvit-fotografering. Tänker jämnt att jag borde pröva... Ha en fin dag. Idag ska jag ut och skotta. :-)
Läste inlägget om din barndom. Hemligheter ska inte barn behöva bära. Så bra att din mor är klok och berättade med öppenhet. Ärlighet är viktigt. Samtalet. Jag möter unga vuxna på dagarna med fokus på hållbar livsstil och hållbar utveckling och vet att ärlighet, samtal och viljan att lyssna är så viktigt.
Stor kram

Bakom dörr nr. 11 sa...

Men åh vilka underbara bilder.
Svartvita tycker jag är finast, lite förlåtande
på något sätt.
Önskar dig en fin dag.
Kram Pia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Det är så vackert med svartvita bilder :)
Och denna lilla tjej ser helt underbar ut ju :)¨
Hoppas du har en härlig lördag.
Stor kram
Jessica

tinajo sa...

Jag tycker om svartvita foton just för att det är lättare att se förbi distraktioner och verkligen se människan; blicken och ansiktsuttrycken. :-)

LÁrt de Vivre sa...

Perfekta bilder på en speciell myra

Kram Kajsa.

Ps. Hur var silversmidet??