Ovanifrån

Temat på Malins fotoutmaning är ovanifrån.

Jag fotar min trasselsuddsblomma,
som inte heter så men jag kallar den det.
Fotar den ovanifrån.

Det är en sån där dag där kaffet smakar extra gott.
Där ljuset är starkare.
Och trasselsuddandet i livet är lite längre bort.


Jag tänker på det där med hur olika vi ser saker,
olika dagar.
Som när jag ser trasselsuddandet ovanifrån.
Och tycker att det ser så levande ut.
Som i rörelse.
En sån där dag där kaffet smakar extra gott.

Andra dagar tittar jag på den och tänker,
du ser lite rörig ut, lite omskakade.
Men just nu ovanifrån,
ser den bara levande ut.

För att se flera tolkningar så klickar ni här

Så, helg.
En härlig sån till er!
Kram Hannis

Ps. Anna, S
Hur mår du nu?
Har du fått komma hem?
Satte kaffet i halsen när jag läste.
Jag tackar varenda högre makt att du kom in!
Så länge som du gått med det här.
Hoppas att det vänder nu.
Så att allt blir lättare igen.
Stor kram!



7 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fin bild på ovanifrån. Har också en sådan växt. Fast din är mycket mer än min som är ganska liten. Ha en fin fredag Kram Pernilla

HönaPöna sa...

Snyggt... Och jag gillar de där trassliga växterna.
Bra att byta perspektiv ibland, på livet liksom.
Ha en fin dag, fredag, yeay!

annika sa...

Har också en sådan blomma. Älskar den utan att riktigt veta varför. Men här fick jag några ledtrådar :) Kramar och fin helg till dig!

HWIT BLOGG sa...

Jamen så passande...trasselsuddsblomma, hi hi! Älskar den blomman!
Så galet fina bilder på den också...
Kram till dig och ha en bra helg nu!
Titti

Helena sa...

Åh - vad jag gillar ordet trasselsuddsblomma. Trasselsudd kallade vi lite kärleksfullt en katt jag hade som tonåring när hon snurrade in sig i gardiner och annat. Vackra och stämningsfulla foton! Fin kram till dig Hannis.

Katarina sa...

Vacker blomma och härligt smeknamn på den. Kan förstå att den ser olika ut från olika vinklar och säkert även utifrån vilket känsloläge man själv är i.

Fröken Foto sa...

De där blommorna har jag försökt mig på... gillar inte alls min behandling :/ Tycker om dem i alla fall...hos andra!

kram kram Malin