Några fjädrar...

En arbetskamrat till mig har kalkoner, höns och ankor.
Så jag frågade henne om jag kanske kunde få lite fjädrar.
- Ja visst sa hon glatt.
Hon skulle ringa när hon hittade några.

Så ringer hon,
- Nu har jag lite fjädrar åt dig!
Jag väntade på vad jag trodde var ett kuvert,
med några fjädrar.
Det kom en kartong.
Som ni ser så är högen på mitt köksbord ganska stor.
Tror att jag har så det räcker ett tag...


Dom är vackra.
Otroligt vackra i mina ögon.

En hög med fjädrar,
 jag ler belåtet åt just sånt.

Kram och en fin måndag // Hannis

16 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fina fjädrarna är. Nu kan du pyssla riktigt mycket. Ha en fin dag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Vilka fina fjädrar! Och nu har du gott om de ;) Kram

HönaPöna sa...

verkligen vackra... och en hel kartong, ja där har du att göra :-)
Fin start på veckan till dej!

Kolonilotta sa...

Va härligt! :)
Nu är det bara att värma upp fingrarna och börja pyssla när du kommer hem idag! ;)
Ska bli spännande att se vad du hittar på.
Ha en fantastisk start på nya veckan.
Kärlek och värme!
Kram

Birgitta sa...

Vilken Lycka & så otroligt vackra ,,,,
Önskar dig en fin start på ny orörd vecka

Kramar om/

HWIT BLOGG sa...

Klart man blir glad av en hög med vackra fjädrar! Lycka!
Önskar dig en finfin vecka...
Kram Titti

tinajo sa...

Fjädrar är fint, de är så skira och lätta. :-)

Melody and M.E sa...

Vackra fjädrar, men själv skulle jag nog ha svårt att få till något pyssel av dem!
Ser fram emot att få se resultatet av ditt pysslande!
Kram och nospussar från oss!

Therese sa...

Så deilig det er å finne så stor glede i små ting. Jeg er sikker på at du vil få lagd mye fint av disse og jeg syns liksom de blir litt ekstra fine fordi du har fått de av noen du kjenner.

Lykke til i begravelsen kjære Hannis, det kommer til å gå bra og det gjør nok godt å få si farvel på en slik måte. Jeg sender deg gode tanker.. Klem!

House and Garden by Bia sa...

Wow så mycket fina fjädrar...vad ska du göra av dom ??...själv förknippar jag fjädrar med änglar ;))...för dom finns ju ;))...både i universum och i verkliga livet ;))...nu är vi iaf hemma från helgens bravader...roligt hade vi, men borta bra men hemma bäst, visst är det så.
Ha en fin start på veckan!
Kramisar bia

Pia sa...

De är så vackra, alla olika men ändå lika. Vackra mjuka färger. Det ska bli spännande att se vad du kommer att skapa av dem.
Fin kväll till dig!
Kramen
Pia

Helena sa...

Vackra fjädrar! Känns så bra att det är fjädrar som ramlat av självmant. I affärer är jag lite misstänksam när jag ser fjäderdekorationer. Vet inte riktigt fjädrarnas ursprung. Hoppas att du visar vad du gör med alla fina fjädrar. Ska bli så spännande. Kram

Kia sa...

Oj, vilken hög!
Nu har du att göra ett tag.

Jo, helgerna går fort. Veckorna avlöser varandra.
VI ha något varje helg ända fram till jullovet.
Så den här tiden fram till jul lär gå fort!

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Mamma C sa...

Fjädrar är vackert, och jag ångrar att jag släng alla från vår blå gula ara som vi hade.
Kram mamma C

Bakom dörr nr. 11 sa...

Fjädrar är så vackra att pynta och dekorera med.
Kram Pia

LÁrt de Vivre sa...

Dra på trissor, vilken härligt gosig och vacker dun hög du fått.

Kram kajsa