Lite slitna och nickandes...

Jag njuter av dom där tidiga mornarna när jag är ledig.
Som igår.
Långpromenaden i tystnad.
Och fortfarande så finns det vackra skapelser att njuta av.
Som solrosorna som står där.
 
I mina ögon så är dom nästan vackrast så här...
Lite slitna, nickandes för kylan men ändå,
starka, vackra och färgspridandes.

Det blir symboliskt på många sätt.
 
Så,
jag startar min vecka med dom i tankarna,
Solrosorna,
Lite slitna, nickandes för kylan men ändå,
starka, vackra och färgspridandes.
 
Till er, en kram // Hannis
 
 
 
 

11 kommentarer:

Mamma C sa...

Man kan nästan se hur tappert dom kämpar för att ytterligare få vara med ett tag.
Kram Mamma C

House and Garden by Bia sa...

Jaa, naturen är alltid vacker...sommar som vinter ;))
Nu längtar jag till december...men först tar vi november ;))
Ha det gott och stor kram!

anettan sa...

Lite som jag känner mig. Kram Anette

Flower of Fame sa...

Underbara bilder på solrosorna. Så ståtliga där i rabatten. Det finns mycket vackert nu på hösten. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Helena sa...

Naturen på hösten är speciell. Lite vemodig. Trött. Men ändå så vackert. Fin kväll till dig. Kramen

Hemma på Sjuan sa...

Så fina bilder! Jag önskar att jag kom upp och ut tidigare på helgerna, så skönt att vara själv med hundarna och så vackert dessa tidiga mornar. Kram

Kia sa...

Nu är vi inte lika tidiga som dig men kl. 7 senast är jag vaken på helgerna och då går jag och Smilla en PW på 40 minuter. Så lugnt och skönt ute då. Sen kan man ta itu med resten av dagen.

Finns ett tidigare kanininlägg där du kan se hur buren ska se ut. Jag har ju redan gjort en. Blev sjukt nöjd över att jag faktiskt fick ihop den själv och att den blev så bra! Så nu blir det en till likadan.

Du får prova spår med pälsbollen. Tänk att vi luktar så mycket att de kan känna vart vi gått en timme senare. Tycker det är rätt ballt och tur att vi själva inte känner det! :)
Kram Kia

Anna S sa...

Vackra bilder på Solrosorna täckta i rimfrost. Tillsammans stäende och är solrosiga som bara de kan. Förstår symboliken, som går långt tillbaka.
Vackert! :-)

Så smart att sy byxor till Myran av dina gamla tights!
De ser jättefina ut med kantband och allt. Bra också att göra det enklare för sig och använda de sömmar som redan finns.

Här är det sömnlös natt på gång. Har lyssnat på musik i hörlurar, lekt med svarta damen (favoritlekssaken tjockt snöre), kollat på inredningsbloggar och nyheterna.. Får försöka ta igen sömnen imorgon.

Önskar dig en härlig och mjuk tisdag. Kramen! :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina byxor du hade sytt till Myran,
jag har missat så mycket här på bloggarna.
Och så fina solrosbilder, deras böjda
nackar men ändå så vackra.
Fin vecka och kramar/AM

Fru Eriksson sa...

Åh,sååå vackert!
/Kram

Therese sa...

Vakker! Og jeg er så glad for at du lærte meg å se skjønnheten i det visne, jeg så det ikke før du viste meg.

Jeg er litt sliten i hodet for tiden så de siste dagene har jeg snoket litt rundt på bloggen din, tittet på "gamle" bilder og funnet hvile. Du er god, på alle måter!