Hållbar livsstil, enkelhet i det som redan finns

Dags för utmaningen hållbar livsstil.
Idag enkelhet.
I att använda det som redan finns.

Första advent idag.
Många har pysslat länge.
Förberett sig.
Det har inte jag.
Tiden har fått gå till annat.

Men lite advent vill jag ha.
Då får det bli i all enkelhet.
Vita ljusstakar blev svarta.
Nypon hängdes på kanten.
 Och nedanför,
några kvistar lukta gott med flera nypon på.

Ljusstakar som målas om.
Istället för att köpa nya.
Kvistar och nypon från naturen.
Som hämtas under en långpromenad,
som i sig bjöd på en lycklig, blöt hund,
 och en trött matte som fick frisk luft.

Så sen, det där pysslandet.
I all enkelhet.
Med julmusik och kanelkaffet.
Mitt sätt att vila.

Enkelhet, vila och återbruk.
Hållbar livsstil för mig.
Vad är det för dig?

Vill ni se mera eller vara med så klicka här

Och en fin, fin advent till er.
Som jag hoppas att ni njuter av.
Kram Hannis

Ps. Anna,S, tack för dina mjuka ord.
Begravningen blev svår men väldigt fin.
Det var ett vackert avsked trots allt.

Hade tänkt göra skålar av kokosnötterna.
Nu tror jag att jag har hittat ett sätt.
Men jädrans alltså vad jag slitit med dom.
Hehe, blir envis ibland.

Hoppas att du mår bättre nu.
Känner mig matt fortfarande,
ska vila idag också=))

Skönt att du fått lite hjälp med tvätt och annat.
Har du orkat adventspyssla något?
Eller hoppar du över sånt?

Kramen till dig!









7 kommentarer:

Helena sa...

Det där fina stillsamma. Det tycker jag om. Och att använda det man har, fixa till och göra om. Tyckte mycket om nypon tillsammans med barrkvisten. Tack för att du är med Hannis! Ha en fin söndag med kanelkaffe, pälsbollen och annat som är viktigt och rofyllt. Kram

Hemma på Sjuan sa...

Fint! Här har det pysslats lite tills idag men mesta gjordes förra söndagen. En del sysslor idag som ska göras men det blir också tid för träning o avkoppling. Kram

HönaPöna sa...

Jag är ju så med dej på det där, man kommer så långt med lite färg.
Själv hittade jag en bräda från nåt gamma projekt och ställde mina ljus på, billigt och bra tänker jag.
Fint där med nyponen.
Ha en härlig första advent!

Therese sa...

Så fint i all sin enkelhet! Jeg liker at du pynter litt til advent, jeg husker det året du ikke hadde så lyst til det, men jul ble det uansett. Krya på deg!

På vei hjem fra jobb i går kl 23 fikk jeg følge av to rådyr, da følte jeg meg så heldig og delte opplevelsen med deg i hjertet mitt.

God advent kjære Hannis!

Mamma C sa...

Har inte fått fram någon adventsstake ännu. För här har det pysslats med barnbarnen. Men med saker från naturen blir adventsstakarna som vackrast.
Kram mamma C

choicesbyannie sa...

Så vackert med det svarta i mötet med det gröna och röda. Vackert och stämningsfullt.

En härlig första advent önskar jag dig
Kram
Annie

Mias Mix sa...

Både vackert och bra med återbruk och saker från naturen. Nypon har jag aldrig plockat till just jul, men det passar ju jättebra.
Ser också att du nyligen varit på begravning, läste också att du höll tal på din väns begravning. Starkt gjort! Jag ville hålla ett litet tal på min systers begravning men kände att jag inte hade klarat det...