Det vackra...

Jag ser att ni är många som har läst de senaste inläggen.
Och ni är många som har kommenterat och mailat.
Jag känner att jag vill tacka för just det igen.
För att ni delar med er, för att ni törs.
För att ni inte vill ha tystnaden.
Och till er som inte har bloggar,
Gunilla, Birgitta, Louise och andra som kikar in här,
Ni är också viktiga här.

Ibland behöver man bara omge sig med enkel vackerhet.
Den där vackerheten som leder till ett litet leende,
när man går förbi.
Som nejlikorna.
Som fortfarande ser nya ut.
Och har gjort det i flera veckor nu.
Det är enkel vackerhet för mig.

Så tänker jag att jag ska prova att pressa dom.
Några få som klipps av.
Läggs mellan grått papper.
Och stoppas i en gammal bok.


Det är ju aldrig fel att prova.
Att behålla den där vackerheten.
Som leder till ett litet leende.
Kanske som en tavla.
Av pressade nejlikor.

Tankar på vackerhet,
så startar jag min vecka.
Jag hoppas att er vecka startar på bästa sätt.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, hur har du det?
Hur blev din helg?
Kram

12 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Roligt att läsa att du fått så fin respons på dina inlägg. Det finns så mycket kärlek där ute om man bara vågar öppna sig.
Idag ligger jag nerbäddad och totalt nerklubbad av denna förkylning.
Fy vilken trist dag det kommer att bli.
Hoppas din dag blir underbar rara du!
Kram

Flower of Fame sa...

Så fint med pressade nejlikor. Härligt att börja veckan med vackerhet. Hoppas du får en mjuk vacker dag Kram Pernilla

Åsa Liljedahl sa...

Fina Hannis �� Även om jag inte så ofta skriver en kommentar läser jag dina inlägg. Ibland med gråten i halsen. Lika ofta med tårar av skratt när jag ser dig framför mig när du gjort något speciellt. Ha en underbar dag! Kram

Mamma C sa...

Låter helt perfekt att starta en ny vecka med vackerhet.
Kram Mamma C

House and Garden by Bia sa...

Jag missade ditt förra inlägg, men det finns ju kvar att läsa, hihi...här är vädret urtrist och jag har min tvättdag (som alltid på måndagar) så det blir en inne fixar dag ;))...en lite hektiskt vecka blir det nog här. Vi åker till Stockholm för att se på Alcazar på fredag så det är lite fix o trix innan, som du kanske förstår ;)..helgens outfit ska planeras mat skall inhandlas till dottern som skall vara hemma och lite annat fixande som alltid en vanlig vecka ;))...önskar dej en fin och ljus vecka vännen !!
Kram

choicesbyannie sa...

Låter som en fantastisk ide. Själv ska jag snart testa mitt nya inköp och jag är så sugen på att se om resultatet blir så bra som jag har förväntat mig ;)

En fantastisk fin helg önskar jag dig
Kram
Annie

Birgitta sa...

Men så vackert & boken ,,, är "tokkär" i gamla böcker just därför de är så där luggslitna & just Vackra i sig själva.
Fin start på veckan ,,,,
Kramar om/

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det har jag aldrig provat, att pressa
nejlikor. Nästa gång jag köper ska jag
prova också, kan ju bli en jättevacker
tavla.
Fin dag och kramar/AM

Pia sa...

Det är bara du som kan skapa ett så vackert ord, vackerhet. En mjuk känsla för något som skänker en glädje och lycka. Smakar på det igen och känner även en tacksamhet över att få uppleva vackerhet, för det gör jag, dagligen. I de små tingen som jag möter på mina promenader, i samtalen med krigaren.
Önskar dig den finaste av tisdagar!
Kramen
Pia

Villa Freja sa...

Så vackert.
Hoppas du fått en bra dag. Kram.

Helena sa...

Vilket underbart papper du lägger nejlikan mellan. Akvarellpapper? Jag har fått tag på en gammal växtpress i trä och lade i somras lite blommor mellan. Öppnade upp dem här i höstas, och lade tillbaka dem. Så fint att få göra växttavlor av dem... tänkte jag... Om nu andan faller på... Får minnen av min mor när jag ser din blomma mellan pappersarken. Min mor samlade fyrklöver och lade dem mellan sidorna i en gammal bibel. Stor kram till dig och tack för dina vackra inlägg.
Ps. Fotografera analogt har jag inte alls gjort så mycket, och aldrig framkallat men minns att min pappa brukade framkalla svartvita bilder i sitt fotorum. Så roligt att du har den kunskapen om hur man gör.

Kia sa...

Det var längesen jag pressa blommor!
Bruka göra det när jag var liten och hängde även upp buketter som man fått på tork.

Ha en toppen vecka.
Kram Kia