Visa bhån

Kan man återvinna delar från en behå och göra en ny?
Ja, inte vet jag, men prova ska jag.

Jag har massor av material här hemma.
Stretchig spets, silkiga tyger som jag fodrar annat med.
Så tänker jag återvinna delar från gamla behåar.
Så nu tigger jag behåar från familj och vänner.
Vilket kanske väcker märkliga tankar hos dom,
 nu när jag tänker efter...
Men det är spännen jag är ute efter.

Så det kan hända att jag visar behån längre fram.
Lite diskret förstås,
jag tänker inte skrämma bort er.

Så, sy behå av återvunna delar.
Kan bli ett kul pyssel.

Till er, en fin dag!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, alltså det där soprummet...
Tur att vi inte är grannar,
för då skulle vi dra i samma saker!

Härligt med SPA.
Kan tänka mig att det var skönt med varma bad
när kroppen värker.
Då behövs värmen.

Det går framåt med hatten.
Jag har börjat med att testa att forma filt.
Inte helt lätt men nu hittade jag ett recept på nätet
som jag ska prova, på tvålbad för att göra filten 
formbar.
Hoppas att det ska funka!

Kram till dig!


12 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Coolt att göra sin egen bh. Ser fram emot resultatet. Ha en fin dag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Spännande att se hur det går med ditt bh-projekt. Ha en fin dag, kram

Melody and M.E sa...

Jag hade en rejäl utrensning i mina lådor för några månader sedan! Där hade du kunnat få en hel hög med spännen, men de gick till soptippen med spets och allt! Inte hade jag en tanke på återvinning, trots att flera av dem knappt var använda. Ser fram emot dina foton på åkerbruk!
Kram M.E

choicesbyannie sa...

Åååå ett sådant inlägg såg jag någon stans någon gång. Om en kvinna som sydde bh:ar det blev fantastiskt bra och det bästa var att hon kunde anpassa bh:n exakt efter bröstens behov. Så det där pysslet tror jag absolut på.

Ser fram emot att se resultatet sen.
Kram
Annie

Kolonilotta sa...

Synd att inte vi känner varann!
Jag har massor jag tänker göra mig av med av olika anledningar! ;)
Ska bli spännande att se slutresultatet!
Ha en jätte fin kväll!
Kram

annika sa...

Åh va spännande! Ser fram emot att få se. Lustigt, skrev precis ett inlägg om min mormor och hennes passion för fina underkläder!

House and Garden by Bia sa...

Vilken rolig grej ;))...ska bli kul att se hur det blir ;))
Hösten är på ingång med stora steg...spännande tycker jag ;))
Höst kram bia

Kia sa...

Ja, de undrar nog lite vad du ska med dom till! :)
Krävs nog lite mer än så att skrämma bort oss.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

Mamma C sa...

Du får säkert till det, och det blir en snygg bh till slut. Ska bli spännande att se när du är klar.
Kram mamma C

Villa Freja sa...

Kul, jag vill jättegärna se och läsa om resultatet. Kram - och lycka till.

Pia sa...

Wow! Ska bli spännande att få se resultatet. Haha, kan tänka mig deras funderingar när du ber om deras avlagda bhåar :D

Sköt om dig!
Kramen
Pia

Bakom dörr nr. 11 sa...

Ser fram emot resultatet :)
Fin kväll till dig.
Kram Pia