Rosa

Temat på Malins fotoutmaning är rosa.

Rosa rosor får det bli då.
På väg in i höstvila.
Som vackrast då.
Milda, mjuka i färgen.

Doften,
 som påminner om en gammelmormors linneskåp,
eller dom där buskarna med rosor en sommarnatt på väg hem,
där man stannar och andas in djupt,
 fortfarande full av skratt efter en kväll i glitter.
Och förstås nu, här och nu,
 ståendes en kväll i höstmörkret som smyger sig på.
Och ramlar tillbaka i doftminnen,
av dom rosa rosorna på väg in i höstvila.

Rosa...
För att se flera bidrag så klickar ni här

Fredag, en bra sån till er!
Kram Hannis





15 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Härlig bild på rosa. Härligt att tänka på de där dina sommardagarna. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

Kolonilotta sa...

Rosor är bland det vackraste som finns!
Önskar dig en jätte fin helg vännen!
Kram.

Hemma på Sjuan sa...

Vacker bild! Viktigt med rosa just nu. Ha en fin helg, kram Suss

choicesbyannie sa...

Så fantastiskt vackert. Jag älskar rosa, mer nu än förr.

En fantastisk fredag och härlig helg önskar jag dig
Kram
Annie

Katarina sa...

Lustigt så olika det kan bli, att du inte såg temat medan jag såg det överallt. Vemodigt vackert motiv du hittade när du ramlade över rosorna. Jag brukar komma på mig med att klappa på blommorna på min kvällspromenad, kan liksom inte låta bli när de hänger sådär.

Anna sa...

Rosa, doftande, gammaldags rosor är ljuvlig! Fin tolkning!

Min Lilla Kokvrå sa...

Gammelmormors linneskåp...jag förstår precis vilken doft du menar :)
Fin bild och tolkning!

HönaPöna sa...

Gillar rosa, gillar rosor... det blir nästan inte vackrare än så!
Kram till dej!

Pia sa...

Jag känner doften och minnen strömmar över mig. Underbar bild och dina ord, ja de är mjuka och följsamma.
Fin helg till dig!
Kramen
Pia

House and Garden by Bia sa...

Jag gillar också rosa....just nu lite smutsig rosa färg ;)....fin bild ;)
Ha nu en jättefin helg!!
Kramis bia

Helena sa...

Underbart foto! Tänk så mycket man förknippar med dofter. Hur minnet aktiveras. Fin helg till dig Hannis!/Kram

dahlia sa...

Undrar hur länge man kan se rosorna blomma i år...Förra året plockade jag in rosor i november!!!
Vacker bild på rosorna

VisaLiza sa...

Rosor i höstljus är något av det vackraste som finns. Fina kort! Kramar Liza

Familjemix sa...

Vacker bild och fint ljus i den, lite magiskt!
Trevlig Helg!
Kram Martina

Fröken Foto sa...

Dofter... minnen! Fint. och vacker bild också <3

kram kram Malin