I en värld av rimfrost

Det har varit märkliga dagar så här långt.
Den här veckan.
Svängar mellan att finnas till för andra människor och en hund,
samtidigt som jag i en annan situation kände mig utsatt.

Insikter som ramlat över mig,
insikter jag ville ha men samtidigt ville springa ifrån.
Trötthet men samtidigt en skaparglöd.

Så tänker jag på rimfrosten jag stod i.
När jag tog en paus.
Som att hela världen blev belagd med kristaller.
Tills solen kom,
och det smälte till en vacker höst i stället.



Ungefär som när hjärtat känns lite fruset,
och sen tinar upp.
Av ett ord, en handling eller en tanke.
Medmänsklighet och omtanke.

Ungefär så tänkte jag när jag stod,
i en värld av rimfrost.
Att det känns som att hjärtat tinat upp lite.
Efter att ha en stund känts fruset.

Dom där märkliga dagarna behövs dom också.
Det är då jag lär mig.
Olika sätt att hantera det jag ibland möter.
Det känns fint att tänka så.

Kram till er // Hannis






16 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Så vackra bilder. Fint att du finns där för andra men ibland kan det var jobbigt också... Kram

annika sa...

Ja Hannis dom där dagarna behövs också. Det ser man när de passerat även om det är lite tungt och segt när det pågår. Det där växandet. Men som du skriver, det tinar också och värmen kommer tillbaka in i bröstkorgen. Skickar lite värmande kramar också!

House and Garden by Bia sa...

Rimfrost=vackert !!
Härliga bilder som förmedlar lugn och harmoni ;))
Varm kram från Bia!

Helena sa...

De där märkliga dagarna... jag de behövs också... även om de tar tag i en och skakar om. Tack för en fin och tänkvärd text. Kram

Therese sa...

Du er flink til å ta ett skritt tilbake for å se situasjonen bedre og til å komme deg gjennom, sterke, sterke Røverdatter. Men det er lov til å la det briste av og til. Ta vare på deg selv!

Jeg kan ikke huske å hatt en så fin høst noen gang før; sola, fargene og luften og nå frosten.

Mycket annat & lite betong sa...

Vackert, både bilder och text.
Och inlägget om dina grabbar och den andra hunden du kunde hjälpa till ett nytt hem...så fint.
Hundar har vi bara haft egna men två katter har vi hjälpt till nytt hem hos oss.

Kram Agneta

Flower of Fame sa...

Så vackert du skriver. Rimfrost som tinar. Vackert. Visst tar det hårt på en de dagar som kräver mycket känslor av en. Tycker du gjorde en bragd i att hjälpa till med hunden. Ha en mjuk fin kväll Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

En del lärdomar är dyrköpta och själv brukar jag tänka att jag kunde varit utan dem. Vackert med rimfrost i naturen och där kan den hålla sig!
Önskar dig en fin och varm dag på alla sätt!
Kram M.E

Marika sa...

Så vackert! Både bilder och ord. Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Rimfrost är så fint. Dina foton är
fantastiska som vanligt.
Ha en fin dag och stor kram/AM

Villa Freja sa...

Vackra tankar och vackra bilder. Naturen är vacker nu. Ändå gör den så ont. Kram.

Fru Eriksson sa...

Wooo,ljuvligt vackra foton ♥ ...
/Kramen

Ninni sa...

Så fina bilder och tankar. Det gäller att stanna upp och tänka ibland och bara vara. Kram / Ninni

HönaPöna sa...

rimfrost är så vackert... och visst kan man känna sådär i hjärtat ibland.
Du är fin du. Kram!

Kia sa...

Vackert!
Ha en toppen helg!
Kram Kia

choicesbyannie sa...

Så vackert.
Både i ord och bild.
kram
Annie