Höstfixet

Jädrans så kul att läsa era tankar om hållbar livsstil!
Alla gör verkligen vad dom kan.

Så,
jag har höstfixat här hemma.
Inga stora förändringar,
mera byta ut lite detaljer.
Mjukt, varmt och behaglighet.
I mina ögon.



Jag är i en period där jag längtar hem.
Mest hela tiden.
För att vara i det där lugnet.
Jobbet tar lite för mycket tid.
Kvällsmöten varje kväll där här veckan.
Men det är en period som snart är över.
Sen börjar lugnare tider i min bransch,

Då är det skönt att kliva innanför dörren,
och bara koppla av.
Sparka av sig skorna, ställa bort väskan.
Stänga av jobbtelefonen,
Och andas ut och känna lugn.

Köket är min favoritplats.
Det är där jag skriver och pysslar.
Hänger när människor kommer hit.
Så jag är nöjd just nu, med höstfixet.

Kram till er / Hannis

13 kommentarer:

åse sa...

Mysigt med höstfix, köket är bästa samlingsplatsen där trivs även jag allra bäst. Ha en fin start på veckan. Kram Åse

choicesbyannie sa...

Men visst är det härligt med höstfix och fint det blev. Jag har också höstfixat, alla ljus har äntligen plockats fram och tänds varje dag. Det är höstmys för mig.

Fin dag önskar jag dig
Kram
Annie

Anna S sa...

Hej Hannis, fina bilder från ditt hem! Jag har också börjat ta in det lite mjukare nu när det är kallare ute. Cremefärgad fuskpälspläd jag köpte för några år sedan (som min katt ibland lägger rabarber på och ibland inre alls vill ligga på). Sen hade jag önskat mig en speciell lamps i tyg. Lite gulbeige tyg och stålvajrar i. Som en rislampa men i tyg. Och den fanns i soprummet förra veckan. Tillsammans med ett litet bord i trä med låda som jag inte tog. Har inte plats, så det fick någon annan ta.

Intressant förra inlägg om hållbar livsstil! Jag har varit här och läst men haft en lite för stressig vecka. Möten med vården, och sen avslutades veckan med spa med mina barndomsvänner . Hade mycket värk under tiden, och det var tufft. Men det kändes ändå välgörande med varma pooler och bastuar .

När det kommer till återvinning och att försöka att inte handla nya saker "i onödan" eller för mycket så är jag ju också loppisfantast. Fin plånbok du hittade! Och smycken piggar alltid upp.!
Sen återvinning av plast, metall osv är jag nitisk med.

Hur går det med din filthatt..? Så häftigt det låter att göra en i just filt. Med stomme och allt.

Varm kram till dig och önskan om en fin dag. !

Mamma C sa...

Dags att plocka fram fårskinnsfällarna igen. Så får jag också lite höstfix hos mig.
Kram Mamma C

Browneyedgirl sa...

Mysigt med fix :) Längtar tills renoveringen är klar så jag kan inreda och fixa höst mysigt!
Vilken fin blogg du har :)

Helén i Vilrummet sa...

På något sätt lockar hösten fram det där när man mest vill vara inne och fixa mys. Själv har jag varit helt ointresserad av hemmet under lång tid, inte velat piffa och knappt städa och hålla i ordning (fast det har jag ju ändå - motvilligt). Men i helgen fick jag lite energi och ville få ordning på torpet. Till och med så att jag putsade fönstren (som inte blivit gjort på 2 år...). Välbehövligt!
Kram Helén

Melody and M.E sa...

Nu har jag äntligen hunnit läsa ifatt! Visst är det så att man vill hem och tända ljus, krypa under filten och dricka något varmt! Idag passerade jag Åhlens och såg till min förvåning att de plockade fram jultextilier och glöggmuggar! Lite tidigt tycker jag, men tiden går fort och snart är det dags att plocka fram stjärnan.
Önskar dig en fin vecka!
Kram M.E

Pia sa...

Ditt ställe, helt underbart! Personligt, mjukt, enkelt och helt otroligt vackert! Man behöver det där, att längta hem, till lugnet, stillhet och stänga av allt. Ibland så ska jag erkänna, även om jag inte vill ha det så, att det hade varit underbart att vara helt själv emellanåt. Att inte ta hänsyn till någon annan, att bara ta dagen som den kommer. Men i nästa andetag så vill jag inte för allt i världen vara utan min flock.
Tack för dina otroligt fina ord inne hos mig. Tänk det var precis vad jag kände när jag såg fjädern, det är samma tro som finns här hos mig! Och du, du skulle inte få smyga med mig, vi skulle gå sida vid sida, tysta och ta in allt tillsammans. Sedan kunde vi sitta och snattra över ett par koppar kaffe :)

Var rädd om dig vännen <3
Kramen
Pia

HönaPöna sa...

mysigt att höstfixa lite, boa liksom...
Förskolan som jag jobbar på är ny och i helgen har vi öppet hus för alla nyfikna ortsbor. Så vi måste ju piffa och få det fint överallt. Och mest krut har vi lagt på ateljén nu. En ateljé liksom, där ungarna kan kladda och skapa och vara kreativa hela dagarna. Helt underbart faktiskt. Men just det, mycket jobb den här veckan. Roligt men mycket.
Skönt att kunna se fram emot att det vänder nån gång.
Kram på dej!

Flower of Fame sa...

Ser supermysigt ut. Härligt att höstfixa. Hoppas det snart lugnar ner sig så du kan njuta. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Anci sa...

Jag finner liugnet och jag kan koppla av i din värld.

Kram
Anci

HWIT BLOGG sa...

Skönt med lite höstfix och jag förstår att du längtar hem till din lilla köksvrå, mjuka härliga färger och fina saker!
Ja vi varvar väl för mycket jobb med att längta hem Hannis...
Kram till dig,
Titti

Villa Freja sa...

Och du har verkligen ett trivsamt hem av det vi får se på dina foton. Kram.