Den där behån...

Tack!
För era fina ord om mitt skrivande.
Och för att ni delar med er av era känslor.
Det är fint.

Så behån jag syr...
Den är inte helt klar.
Det visade sig vara en utmaning, vilket jag gillar.
Provar och mäter.
Sprättar och syr om.
Jag ser det här som min "test-bh"
Gjorde en enkel skiss.
På vad jag tycker om.

Den här är sydd i trekantsform.
I spets som är stretchig.
 Fodrad med mjukt tyg från en tunika som gjort sitt.

Under bysten har jag sytt ett band,
som man sen knäpper bak på ryggen.
Just den här är tänkt lite mera som en,
"att ha under en snygg urringad tunika till fest"
Med andra ord, inte så mycket stöd för bysten.

Alltså, det är något med spets.
Som får mig att tänka på puderpuffar,
glamour och mörk choklad.

Det här kan bli en utmaning som går över styr.
Vem vet,
kanske jag snart struttar runt i tofflor med klack
och chiffong också...

Fin start på veckan till er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, visst är det både sorg och acceptans.
Det är så svårt ibland,
att känna dom där känslorna från ens "inre barn".
Övergivenheten, frågorna och letandet efter
någon slags förståelse.

Det är så skruvat att ha dom där erfarenheterna
av föräldrar som inte varit sunda.
Även om man nu lever sitt eget vuxna liv,
så har det format en.
Och satt spår.

Du gör ett fantastiskt "jobb" med dig själv!
En sak i taget med mjukhet.
Jag tror på det, och öppenhet.
Det är viktigt att få prata om det som känns.

Tack för att du alltid delar med dig!
Stor kram!






10 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så fin din behå blir. Snyggt med spetsen nertill. Ha en fin dag Kram Pernilla

Melody and M.E sa...

Jag är helt övertygad om att din behå kommer att bli underbar!! Om det visar sig att den
inte passar på kroppen så får du sätta den i en ram och ha den på väggen! Du är ju
en mästare att få till det!
En fin måndag till dig!
Kram M.E

choicesbyannie sa...

Så fin det verkar ha blivit och än en gång så roligt att sy en BH. Tänk att man då verkligen kan få det så som man vill.

Å spets och mörk choklad kan ju aldrig vara fel;)

Fin dag till dig (igen)
Kram
Annie

HWIT BLOGG sa...

Åh du är så kreativ och duktig...spännande!
Ny vecka, nya utmaningar...
Kram till dig,
Titti

House and Garden by Bia sa...

Tycker BHn verkar snygg !!...blir säkert toppen !!!
Solen skiner och veckan verkar börja bra, förutom att jag har världens värk i ryggslutet...tror det kom av sit ups som jag gjorde förra veckan...det tänker jag inte göra om, hehe...har ju ändå värk i vanliga fall, men nu är det sämre ;(....ha en fin dag !!
Kram bia

Kia sa...

verkar knepigt att sy bh. Tålamod antar jag!
Lova lägg upp blid om du struttar runt i chiffong. :)

Ha det toppen!
Kram Kia

Anna S sa...

Ett sånt utmärkt sätt att gå loss med kreativitet! Det kan ju bli precis hur originellt och personligt som helst. Jag gillar sånt som det bara finns en av. Det unika. Och snacka om don efter person. Jag är ganska imponerad. ! :-). Det låter som mig att sprätta upp och göra om. Tänker ibland att det är då som det blir bäst, om man provar sig fram.. Men det kan såklart vara tålamodsprövande. Mitt valspråk för såna gånger är "Skam den som ger sig".

Tack för dina fina ord! Det kan vara svårt med öppenhet, men jag tror som du att det är viktigt. Både inför sig själv och andra. Inte så att jag alltid berättar var jag kommer ifrån eller om hemska saker och händelser, men på rätt plats till rätt personer.
Det är trots allt en stor trygghet i att det finns andra som överlevt trauman som klarat sig igenom. Trots att det kan riva upp att läsa det eller höra talas om så finns ju sorgen och smärtan där ändå. Att kika på när man mäktar med, och att leva sida vid sida av.
Som du skriver, det inte barnet/barnen som pockar på uppmärksamhet och har sina egna behov och sätt.
Jag lät dem rita för ett par veckor sedan. Hemma, själv. Det väckte så mycket ilska i mig. De ritar fortfarande om trauman och med mycket ilska bakom. Precis som när vi var små på riktigt.

Tack för påminnelsen om mjukhet och ett steg i taget!
Jag har ofta lätt att förlåta andra, men är mycket hård mot mig själv. Alldeles i onödan. Tänker på Ronja och Birk och när Ronja säjer "Därför ska vi akta oss för onödan!".

Stor kram till dig!

Kolonilotta sa...

Den ser jätte fin ut. Rent av sexig med all spets! ;)
Men att ge sig på att sy en bh måste verkligen vara en tänkatill utmaning. Såna gillar vi! :)
Ha en jätte fin ny dag!
Kram

Helena sa...

Ursnyggt blir det! Gillar din kreativitet. :-) Kramen

Fru Eriksson sa...

Riktigt läcker ......
/Kram