Ätbart

Tack för era tankar om päls och återbruk!

Temat på Malins fotoutmaning är Ätbart.

- Ska jag göra pannbiff och ta med mig?
- Ja, det tycker jag om.
Så jag gör pannbiff med hackad gurka och bacon i.
Och en gräddig sås till.

Så går vi dit.
Jag och mamma.
Till mormor.
Vi sitter där, vi tre.
Runt bordet vi suttit vid så många gånger.
Där samtal om högt och lågt har avhandlats.
Till något ätbart.

Så blir det även denna gång.
Vi pratar om människor och historia.
Blandar ihop tidpunkter, namn och händelser.
Skrattar.
Äter enkel pannbiff.
Med hjortronglass till efterrätt.

Samtal och något ätbart till.
Bland det bästa jag vet.

För att se flera bidrag så klickar ni här

Så fredag!
En fin sån till er.
Kram Hannis

Ps. Anna,S, jag hoppas, hoppas, hoppas
att det här med värken ger med sig och 
att du får bra hjälp.
Man blir sliten av att gå med värk.
Påverkar hela ens mående.
Främst när man känner sig begränsad av det.

Ja, människors rädslor är svåra.
Det är så lite som behövs för att vi ska värna
om varandra som människor.
 Ändå är det så svårt.
Jag tror på det där lilla i livet.
Ett hej, en blick, medmänsklighet.
Vi vet så lite om vad människor bär.
Och det där lilla kan göra skillnad.
Jag skrattade gott åt "att deras linser har hamnat snett",
så kan man också se det, hehe.

Hoppas att du får en bra helg.
Jag ska pyssla (den där pälsen) och vila.
Känner mig sliten efter lite för mycket jobb.
Ett lyxproblem, men är ändå trött=))

Kram som 17 till dig!









12 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så sugen jag blev på pannbiff och lök. Gulligt att ni går till din mormor och bjuder på det. Ha en härlig fredag Kram Pernilla

Hemma på Sjuan sa...

Så gott det ser ut och vad mysigt för din mormor att du kommer med middag. Ha en fin fredag, kram

Mamma C sa...

Mysigt med middag ihop och pannbiff är inte fel alls.
Ha bra fredag du med.
Kram Mamma C

choicesbyannie sa...

Samtal och mat är bland det absolut bästa jag vet ;)

Fint det där.

Härlig fredag och helg önskar jag dig
Kram
Annie

Melody and M.E sa...

Mums… hoppas mina barnbarn en dag kommer hem till mig med hemmagjorda pannbiffar, slår sig
ner vid mitt bord och har tid för en lång pratstund!
Kram M.E

HönaPöna sa...

Pannbiff är så gott.
Och det enkla ihop med ett hjärtligt samtal, bättre blir det knappt!
Fin fredag till dej!

House and Garden by Bia sa...

Mums för pannbiff...nu blev jag verkligen sugen på det...vi får se vad det blir för middagsmat i kväll...
Solen skiner och det kan bli en bra dag...ska ju sätta upp nya gardiner i vardagsrummet, hihi...
Ha en fin fredag ;))
Kramis

HWIT BLOGG sa...

Pannbiff är en favorit och med hackad gurka och bacon lät det extra gott! Låter som en skön dag du hade...
Ha en glad fredag!
Kram Titti

Helena sa...

Så fint att få sitta där med mamma och mormor. Om du visste hur mycket minnen det här gav. Min mormor gjorde ofta pannbiffar med stekt lök till. Jag, min mamma och mormor brukade sitta på mormors kökssoffa i det lilla köket, äta och samtala om hur det var när mormor och mamma var små. Länge sedan... ingen av dem finns längre. Jag kan till och med minnas hur det luktade i köket när mormor gjort biffarna. Tack Hannis för minnesresan.
Så roligt att du tyckte om lasagnen! En liten favorit för mig. Kram och fin helg.

Suz sa...

Fint det där att dela middag och samtal. Och så skriver du så vackert, som alltid<3

Och med pälsen, jag vet inte, den finns ju redan känner jag också. Återbruk är bra. Jag tycker också det är fint med päls, men vill såklart inte att djur ska lida. Jag äter ju kött, så jag kan inte ta den striden heller. Om bara djuren inte lider. Vi har i alla tider använt päls för att värma oss, hela djuret togs tillvara till föda och kläder och det är ju också bra - på sitt vis. Men sen kom den där pengafrågan, industrin och folks galna efterfrågan på mode ... inte okej. Ja, klurigt och jag tycker nog också att vi får agera efter eget huvud och känslor.

Ha en fin helg!
Kramar
Suz

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Pannbiff med lök o gräddsås... bättre kan det knappast bli :)
Min mormor har varit borta sen många år nu men min farmor är 89 år men som 70 i sinne och kropp :) Vi har våra stunder hon och jag med berättelser från förr och alltid nåt gott o äta o dricka till... glimtar i tillvaron som betyder så mycket, både för henne och mig.
Ha en jättefin kväll.
Kram kram
Jessica

Fröken Foto sa...

Åh, nu saknar jag mormors mat, doften... henne. Så fint!
kram kram Malin