Vandringen

 I drömmen befinner jag mig i en vandring på en dimmig väg,
tänker på att det är inte är att nå dit som är viktigt,
till slutet av vägen.
För mig kommer det alltid att finnas nya vägar,
att ge mig ut på.
 
Vandringen kommer alltid att vara.
Fortgående, pågående och utforskande.
En vandring för nyfikenheten och utmaningen.
Att möta sig själv på ett djupare plan.
Det jag tror på i hjärtat.
Att förenas, förlika sig med och ta hand om.
Det som virvlar runt där inne.
 
Att möta den där blicken som tillhör mig,
i en spegel,
kännandes, levandes och kraftfull.

Som en tidig morgon,
med sömnen kvar på kinderna.
Och drömmarna kvar i sinnet.
 
Så möter jag min dag idag.
Med acceptans.
Till det som virvlar där inne.
Och tankar på den dimmiga vägen,
 vandringar för nyfikenheten och utmaningen.
Det jag tror på i hjärtat.
 
Till er, mjukhet.
Kram Hannis
 
 

11 kommentarer:

Therese sa...

Så vakkert bilde og gode refleksjoner.

Har du lest denne? http://www.adlibris.com/no/bok/under-vintergatans-alla-stjarnor-9789187371332

Tenk om du og jeg kunne vandret pilgrimsleden sammen, det tror jeg hadde vært fint. Jeg håper jeg en dag får gått den, men vil vente til barna er større slik at jeg med større selvfølge kan reise bort så lenge.

Jeg ble fascinert av olje innlegget ditt, du kan alt du! Pysseldronningen!

choicesbyannie sa...

En sådan fantastisk vacker bild en påminnelse om vilken gränslöst vacker värld vi har.

En fin mjuk dag önskar jag även dig.
Kram
Annie

Bakom dörr nr. 11 sa...

Vilket underbart foto.
Älskar ditt sätt att skriva på.
Kram Pia

Villa Freja sa...

Du skriver som vanligt så vackert och insiktsfullt. Kram fina.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Otroligt vacker bild och filosofisk text.
Kram,
Regina

Helena sa...

Vackra ord med vackert foto. Naturen är sagolik, en plats att komma nära sig själv. Tack för din harmoniska text. Kram

Kia sa...

Har du provat att fjällvandra någon gång? Tror du skulle gilla det.
Vacker bild. Har tänkt många gånger att jag ska ta med kameran i bilen men minnet hänger liksom inte med mig..... Brukar vara så fint med dimma eller morgonsolen vid havet. En dag ska jag lyckas!

Spännande med egna oljor. Vart köper du oljorna?
Kul när man gjort eget.

Ha en toppen kväll!
Kram Kia

LÁrt de Vivre sa...

Vilken underbar text!! med en fantastisk bild som förmedlar så mycket - Härligt tjejen!!

Kram Kajsa

House and Garden by Bia sa...

du är duktig på poesi ;))....det är inte lätt att skriva poetiskt...
Du verkar vara en liten poet/tänkare, hihi....
Till dej mjukhet....
Bia

Flower of Fame sa...

Så vackert! Både texten är underbar och bilden är ljuvlig. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

VisaLiza sa...

Den där bilden väcker många tankar. Vart leder vägen, vilket är landskapet och vem är det som går där? Härligt med bilder som får en att börja fundera över de berättelser som kan rymmas i bilden. Fina reflektioner dessutom. Kramar Liza